میزان صادرات ایران از مرزهای غربی

میزان صادرات ایران از مرزهای غربی موضوع این مطلب می باشد. مراودات اقتصادی همواره یکی از راه های کسب درآمد برای تمامی کشورهای جهان بوده است. بدون ارتباط داشتن با سایر کشورها و ایجاد اقتصاد بسته، نمی توان از نظر اقتصادی پیشرفت کرد و کشور دچار رشد اقتصادی صفر و یا حتی منفی میشود. ایران نیز از کشورهایی می باشد که از این امر مستثنی نیست و برای پیشرفت اقتصادی نیازمند تبادل کالا با سایر کشورها می باشد.

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز بازرگان با ما تماس بگیرید.

ایران به دلیل دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب همواره در کانون توجه صادرات بوده است. حتی برخی از کشورهای شرقی برای رساندن محصولات خود به اروپا، از مرزهای ایران استفاده می کنند. مرزهای غربی ایران همواره مورد توجه کشورهای مختلف برای واردات و صادرات بودند. شرکت ترخیص کالا قصد دارد در این مقاله بیان کند که میزان صادرات ایران از مرزهای غربی کشور چقدر است؟

کالاهای صادره از مرزهای غربی و میزان صادرات ایران از مرزهای غربی

ایران به دلیل داشتن باغات وسیع و آب و هوای مناسب، همواره یکی از کشور های تولید کننده مواد غذایی می باشد. این مواد غذایی از طریق مرزهای غربی کشور به اروپا و سایر نقاط جهان علی الخصوص عراق و لبنان صادر می شود. بیشترین میزان صادرات ایران از مرزهای غربی کشور، مواد خوراکی است. در ادامه کالا های صادراتی از مرز های غربی، بررسی خواهد شد. 

پسته:

یکی از مهمترین کالاهای صادراتی از مرزهای غربی کشور پسته می باشد. پسته یکی از گرانترین و لوکس ترین میوه های جهان میباشد که در ایران کشت می شود. این میوه طرفداران زیادی در اروپا داشته و از طریق مرزهای مشترک با ترکیه و عراق به کشور های اروپایی صادر می گردد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات ترخیص کالا از مرز رازی با ما در تماس باشید.

زعفران:

زعفران ایران یکی از با کیفیت ترین زعفران های دنیا می باشد و تقریباً تمامی کشورهای جهان، با زعفران ایران، آشنایی دارند. بیشترین مشتریان زعفران، کشورهای اروپایی می باشد. این کالا از طریق مرزهای مشترک با کشور ترکیه به اروپا صادر می شود. میزان صادرات زعفران ایران از مرزهای غربی کشور، بیشتر از مرزهای شمالی و شمال شرقی می باشد؛ زیرا کشور ترکیه، بازار بهتری برای این کالا می باشد.

فرش و صنایع دستی:

ایران یکی از کشورهای غنی از نظر فرهنگ و هنر های دستی می باشد. فرش های دستبافت ایران زبانزد تمامی کشورهای جهان علی الخصوص اروپا و ایالات متحده آمریکا می باشد. سالیانه چند صد هزار متر مربع فرش دستباف از طریق مرزهای غربی کشور صادر می شود. میزان صادرات فرش های دستبافت از مرزهای غربی، هرساله بیشتر شده و ارز آوری خیلی زیادی از این طریق صورت می گیرد. به همین دلیل لازم است که سرمایه گذاران، نگاه ویژه ای به این مورد داشته باشند. 

برای دریافت خدمات ترخیص کالا از مرز سرو با ما در فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

خودرو:

شاید با دیدن این گزینه تعجب کنید و فکر کنید که خودروهای ایرانی هیچ بازاری در خارج از کشور ندارند. اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. بازار عراق، برای خودروهای ایرانی، بسیار مناسب است. عراقی ها، تا حد زیادی به دنبال خرید خودروی ایرانی هستند.  این امر موجب می شود که این کالا از طریق مرز های غربی کشور به عراق صادر شود.

میزان صادرات ایران از مرز های غربی کشور

مرزهای غربی کشور یکی از پرترددترین مرز ها می باشند و بیشترین صادرات و میزان صادرات ایران از مرزهای غربی را نسبت به سایر مرزها، علی الخصوص مرزهای جنوبی و شمالی کشور دارند. میزان صادرات ایران از مرزهای غربی کشور بسیار زیاد بوده و ارز آوری خوبی از طریق این صادرات انجام میشود. دلیل بالا بودن میزان صادرات ایران از مرزهای غربی کشور، نزدیک بودن فرهنگی به کشور ترکیه و همچنین بازار مصرف کننده عراق می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ترخیص کالا از مرز تمرچین با ما تماس بگیرید.

آمار دقیقی از میزان صادرات ایران از مرز های غربی کشور، مشخص نیست. اما آمار نشان می دهد که این میزان بیشتر از سایر مرز ها بوده و همچنین هرساله نیز افزایش می یابد. اگر قصد صادرات کالا از مرزهای غربی کشور را دارید، می توانید این کار را به شرکت های واردات و صادرات، واگذار نمایید. 

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز سردشت با ما تماس بگیرید.

مرز های غربی کشور یکی از مهمترین مرزها می باشند و سالیانه میلیارد ها دلار، میزان صادرات ایران از مرزهای غربی کشور می باشد. این مرز ها تردد زیادی دارند و صادرات و واردات کالا از طریق این مرز ها بسیار وقت گیر و دشوار می باشند. شما می توانید برای صادرات کالا از طریق مرزهای غربی، به سایت ترخیص کالا مراجعه فرمایید و با مشاوران شرکت فرتاک ترخیص در ارتباط باشید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *