حمل و نقل ریلی ایران

موضوع این هفته مقاله فرتاک ترخیص حمل و نقل ریلی ایران می باشد. ایران کشوری است که به دلیل دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب، همواره تمامی راه‌های حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی در آن جریان داشته است. حمل و نقل ریلی یکی از بی خطر ترین روش های حمل و نقل می باشد که در کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت کسب اطلاع از ترخیص کالا از مرز پرویزخان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

حمل و نقل ریلی ایران

بسیاری از کالاها و مواد خام صنایع مادر، از طریق این روش حمل و نقلی انجام می گیرد. به همین دلیل سایت ترخیص کالا که یکی از شرکت های معتبر در زمینه واردات، صادرات و حمل و نقل کالا میباشد، قصد دارد گستره حمل و نقل ریلی در ایران را برای شما بیان کند. اگر شما نیز علاقه‌مند حمل و نقل کالای خود به کمک قطارهای باربری هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

حمل و نقل ریلی ایران چیست؟

حمل و نقل ریلی همانطور که مشخص است از خطوط راه آهن، برای انتقال کالا و سایر محموله ها استفاده می کند. این روش یکی از بهترین روش های حمل و نقل در سراسر جهان است و با سرعت بیشتری نسبت به حمل و نقل جاده ای انجام می شود. یک قطار باری می تواند چندین برابر یک کامیون، اقدام به حمل بار نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز سرو با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

این امر موجب می‌شود که بسیاری از افرادی که بار با تناژ بالا دارند، از این نوع حمل و نقل استفاده نمایند. در ایران گسترش حمل و نقل ریلی بسیار زیاد است. این امر موجب شده است که حمل و نقل ریلی از محبوبیت بالایی در کشور برخوردار باشد. در ادامه گستره حمل و نقل ریلی در ایران، به طور کامل برای شما شرح داده خواهد شد.

گستره‌ی حمل و نقل ریلی ایران

گستره حمل و نقل ریلی ایران بسیار زیاد است. به طور کلی می‌توان گفت تمامی استان‌های کشور دارای حداقل یک خط راه آهن هستند. در این بین فقط استان ایلام از راه آهن محروم است و آن هم به دلیل موقعیت جغرافیایی و نواحی کوهستانی این استان می باشد.

نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد منطقه چه مواردی می باشد؟ این مطلب را حتما دنبال کنید.

مهمترین خطوط راه آهن در کشور را می توان راه آهن شمال به جنوب دانست که از بندرهای خلیج فارس آغاز می‌شود و به بندر ترکمن در دریای کاسپین می رسد. این راه‌آهن که تاثیر بسزایی در پیشرفت ایران و تبدیل آن به یک کشور با حمل و نقل مستقل داشته است، با تلاش های رضاشاه احداث شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالاهای وارد شده از مرز غربی به ایران این مطلب را مطالعه کنید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گستره خطوط ریلی کشور بیشتر شد و راه آهن های زیادی در سراسر کشور احداث شدند. در حال حاضر تمامی استان های کشور مجهز به خطوط ریلی میباشند. گیلان آخرین استانی است که به خطوط راه آهن مجهز شد و با اتصال آن به خطوط راه آهن تهران، به کریدور حمل و نقل ریلی کشور راه پیدا کرد.

مزایای حمل و نقل ریلی ایران

نیاز به سوخت کمتر:

حمل و نقل ریلی ایران نسبت به حمل و نقل جاده ای نیازمند سوخت کمتری است. بنابراین با استفاده از این حمل و نقل و گسترش آن، می توان تا حد زیادی در مصرف سوخت صرفه جویی کرد.

آلودگی کمتر:

قطار ها در مقایسه با کامیون ها، میزان سوخت کمتری را در مسافت یکسان، مصرف می کنند. این امر موجب می شود که آلودگی کمتری را به دنبال داشته باشند. علاوه بر آن، قطار ها با سوزاندن سوخت، حدود ۷۵ درصد گاز های گلخانه ای کمتر نسبت به کامیون ها، تولید می کنند. 

برای اطلاع از هزینه و خدمات ترخیص کار مرز باشماق شما می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

امنیت بالا:

احتمال تصادف و خطراتی که برای انسان ها و کالا ها در حمل و نقل جاده ای وجود دارد، در قطار بسیار  پایین تر است. احتمال تصادف دو قطار با یکدیگر تقریبا صفر است. علاوه بر آن، قطار ها در مسیر مشخصی حرکت می کنند و خطر انحراف از مسیر، در آن ها وجود ندارد. اما در حمل و نقل جاده ای خطراتی مانند، از دست رفتن تعادل، ترکیدگی لاستیک ها، عمل نکردن ترمز و… وجود دارد.

به منظور ترخیص کالا از مرز باشماغ با فرتاک ترخیص توسط شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

گستره ی حمل و نقل ریلی ایران بسیار زیاد است. این روش از حمل و نقل به دلیل مزایای متعددی که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد و همه‌ی کشور ها، به دنبال احداث راه آهن های بیشتر در کشور خود هستند. شرکت ترخیص کالا فرتاک ترخیص تلاش کرد تا در این مقاله شما را با گستره حمل و نقل ریلی ایران آشنا کند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *