ترخیص کار مرز سرو

ترخیص کار

شما می توانید از ترخیص کار مرز سرو شرکت فرتاک ترخیص سوالات خود را مطرح نمایید. گمرک سرو یکی از گمرک های پرطرفدار در مرز ترکیه می باشد. وجود گمرک سرو در جوار کوهستان های زیبا این مکان را محلی برای گشت و گذار و تفریح مسافران تبدیل کرده است. مرز سرو به دلیل داشتن بازارچه های زیاد یکی از مکان های مورد نظر برای خرید مسافران به شمار می رود. وجود بازارچه های مرزی موجب رونق بیشتر مرز سرو شده است. در این بازارچه ها انواع پوشاک خارجی و برند های مختلف فروخته می شود.

ترخیص کار مرز سرو به چه کسی گفته می شود؟

اغلب بازرگانانی که در استان آذربایجان غربی زندگی می کنند بیشتر تجارت خود را از طریق گمرک سرو انجام می دهند. همانطور که میدانید انجام آزادسازی کالا از گمرک شامل مراحلی سخت می باشد که آشنایی با این مراحل یکی از الزامات می باشد. زیرا در این صورت می تواند موجب ضرر های مالی برای شما بشود. بیشتر تجار و بازرگانان به دلیل مشغله های فراوان خودشان شخصا برای ترخیص کالای خود اقدام نمی کنند و این کار را به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه می پردازند.

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز بازرگان با ما تماس بگیرید.

 البته ترخیص کار مرز سرو علاوه بر آشنایی با امور گمرکی باید دارای ویژگی های دیگری نیز باشد،مثلا شخص مورد اعتمادی باشد تا بتوانیم با خیال راحت ترخیص سرمایه خود را به او بسپاریم. 

ترخیص کار مرز سرو

داشتن کارت بازرگانی برای فرد ترخیص کار مرز سرو امری ضروری است در غیر این صورت گمرک اجازه ترخیص به او نمی دهد. همچنین ترخیص کار مرز سرو باید به تمام قوانین گمرک آشنایی کامل داشته باشد، هر ساله سازمان گمرک کشور تعدادی قوانین را برای گمرک ها تغییر می دهد و یا شاید حذف کند بنابراین آگاهی به این قوانین برای تسریع خدمات گمرک امری اجتناب ناپذیر است.

گمرک سرو نیز مانند تمام گمرک ها تابع قوانینی که اجرای آن برای بازرگان لازم است. در یک جمع بندی باید گفت نیاز به ترخیص کار مرز سرو برای هر تاجر با سابقه همیشه احساس می شود ولی نکته ای که وجود دارد این است که در ابتدا از طریق شرکت های ترخیص کالا فرد مورد اعتماد خود را پیدا کنید. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خدمات از ترخیص کار مرز تمرچین با ما تماس بگیرید.

خدمات ترخیص کار مرز سرو چیست؟

ترخیص کالا با رعایت تمامی قوانین و مقررات امری بسیار مهم است و میتواند از بسیاری هزینه های اضافی بکاهد. جهت ترخیص کالا از گمرک سرو مانند سایر گمرک های کشور داشتن قبض مربوط به انبار لازمه است اما قبل از آن باید اما این کار بستگی به شروطی دارد. شرط اصلی ارائه قبض انبار به صاحب کالا یا ترخی کار زمانی است که تمامی مدارک لازم از طرف صاحب قبلی کالا یا فروشنده در اختیار خریدار قرار گرفته باشد.

همچنین ترخیص کالا با داشتن کارت بازرگانی امکان پذیر است و این کار را یا شخص بازرگان باید انجام دهد و یا شخص حق العمل کاری که کارت بازرگانی برای او صادر شده است. علاوه بر تمام مواردی که عنوان شد مجوز ترخیص کالا زمانی صادر می شود که تمامی حق و حقوق گمرکی پرداخت شده باشد. تنظیم اظهار نامه یکی دیگر از کارهایی است که باید انجام شود و شرط صدور اظهار نامه ارائه مدارکی از جانب بازرگان می باشد.

مدارک تنظیم اظهارنامه ضروری ترخیص کار مرز سرو

کارت بازرگانی:

مدرکی معتبر که ترخیص کالا بدون آن امری ناممکن است. این کارت تنها برای شخص تاجر و فرد حق العمل کار صادر می شود. 

  • بیمه نامه کالا
  • بارنامه
  • پیش فاکتور و همچنین فاکتور خرید
  • اخذ مجوز از سازمان ها امری مهم جهت تجارت کالا می باشد تاجر باید با توجه به کالایی که صادر و یا وارد می کند مجوز لازم را از این سازمان های داشته باشد. 

گواهی بازرسی:

داشتن گواهی بازرسی نیز مورد اهمیت است تا کارشناسان گمرک سرو ببینند که آیا مشخصات کالا با مشخصات کالایی که شما در مورد آن توضیح دادین همخوانی دارد یا نه.

پرداخت حق و حقوق گمرکی:

تا زمانی که تمام حقوق گمرکی را تماما پرداخت نکنید به کالای شما اجازه ترخیص داده نمی شود.  اخذ ترخیص انبار که یک مجوز مهم برای ترخیص کالا به شمار می آید.  تمامی مراحلی که گفته شد می تواند توسط ترخیص کار مرز سرو انجام شود البته باز هم تاکید میکنیم با داشتن وکالت رسمی از جانب بازرگان و همچنین داشتن کارت بازرگانی. 

ترخیص کار مرز سرو کالا نیازی به داشتن تحصیلات بازرگانی ندارد و می توانید با کسب تجربه در طول سالیان تمامی اطلاعات لازم را بدست آورده باشد. اطلاع از صادرات خارجی نیز جزء مواردی است که ترخیص کار باید از آن آگاهی داشته باشد. زیرا قوانین مربوط به آن مدام در حال تغییر است بنابراین باید اطلاعات خود را بروزرسانی کند. با تمام این تفاسیر کاملا متوجه شدید که امر ترخیص کالا چیز پیش پا افتاده ای نیست و احتیاج به یک کاربلد دارد تا مسیر را تا جای ممکن برایتان کوتاه کرده و از هزینه هایی اضافی بکاهد.

برای دریافت اطلاعات و خدمات از ترخیص کار مرز سردشت با ما تماس بگیرید.

هزینه خدمات ترخیص کار مرز سرو

هزینه های مربوط به ترخیص کالا شامل تمام مواردی است که در جریان پروسه عملیاتی گمرک پرداخت کرده اید. این هزینه ها شامل هزینه انبارداری، آزمایشگاه، کارشناسی، باربری و غیره … می باشد. هزینه های که نام برده شده جزء حقوق گمرکی است و به صورت مستقل اخذ می گردد.

در بسیاری موارد دیده شده بازرگان به دلیل عدم پرداخت حقوق گمرکی کالای خود را در انبار نگه داشته است و این کار اصلا برای او مقرون به صرفه نیست. زیرا بابت هر روزی که کالا در انبار باشد باید مبلغی را بپردازد. گمرک سرو نیز مانند بقیه گمرک ها قوانین مشابه دارد. و تمام گمرک ها تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

به طور خلاصه حقوق گمرکی شامل تمامی مبلغی می شود که در قبال ارائه خدمات به بازرگان داده شده است. هزینه های انبارداری در گمرک سرو با توجه به حجم و مقدار محموله شما متفاوت است. یک هزینه به نام دموراژ وجود دارد که طبق آن اگر شما تا تاریخ مشخص شده کالای خود را آزاد نکنید از شما گرفته می شود.

و اما حقوق ورودی گمرک جهت ترخیص کالا برای ترخیص کار مرز سرو شامل سود بازرگانی و 4 درصد از ارزش کالا می باشد که همه آن توسط جمهوری اسلامی اخذ شده و به خزانه کشور واریز می شود. باید به این مسئله اشاره کرد که پرداخت حقوق گمرکی فقط شامل ایران نمیشود و تمام کشور های دنیا این حقوق را از بازرگانان دریافت می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص کالا از مرز خسروی تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *