نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد

نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد چه مواردی می باشد؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. واردات یکی از مهمترین بخش های اقتصاد هر کشور محسوب می‌شود و از طریق آن درآمد زایی و شغل های زیادی در کشور ایجاد میشود. به عنوان مثال تمام افرادی که به تجارت مشغول هستند و حتی کارمندان بخش گمرک و حمل و نقل نیز شغل شان مربوط به واردات می باشد و از این طریق به درآمد زایی می پردازند.

بازارچه های مرزی چه نقشی در اقتصاد منطقه دارند؟

اما در کنار تمامی این مشاغل بازارچه های مرزی نیز تاسیس شده‌اند که به اقتصاد کشور کمک می کنند و شغل های زیادی را ایجاد کردند. این بازارچه ها تاثیر زیادی در اقتصاد منطقه دارند و می توانند به رونق اقتصادی خانوارهای روستاها و شهرهای مرزنشین، کمک شایانی نمایند. به همین دلیل سایت ترخیص کالا قصد دارد اهمیت بازارچه های مرزی و نقش آنها در اقتصاد منطقه را برای شما بیان نماید.

برای استفاده از خدمات ترخیص کار مرز بازرگان با ما در فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

بازارچه مرزی چیست؟

بازارچه مرزی یکی از مهم ترین قسمت اقتصاد مرزنشینان می باشد. این بازارچه ها محیطی بسته هستند که مرزنشینان دو کشور، می توانند محصولات کشور خود را در آن بازارچه ها عرضه کنند. البته قوانین مربوط به صادرات و واردات و همچنین قوانین ترخیص کالا، در این بازارچه ها باید توجه شود. این بازارچه ها کمک شایانی به اقتصاد هر دو کشور می کنند و داد و ستد را بسیار آسان تر می کنند.

بازارچه های مرزی دارای گیت های ورود و خروج هستند تا ماموران گمرک حاضر در محل، به بررسی کالا ها و رعایت قوانین ورود و خروج بپردازند. در این بازارچه ها فقط افراد حقیقی که در این ناحیه ساکن هستند، می توانند فعالیت کنند و افرادی که در شهرهای دیگر ساکن هستند، نمی توانند در این بازار غرفه داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز رازی با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

بطور کلی نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد، برای فعالیت اقتصادی قانونی مرزنشینان در این بازارها و جلوگیری از قاچاق کالا، تاسیس شده اند‌. این بازارچه ها تا حد زیادی نیز موثر بوده و تاثیر زیادی در اقتصاد منطقه داشته است. در ادامه نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد کنطقه برای شما بیان خواهد شد.

نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد منطقه

بازارچه های مرزی، همانطور که خود ساکنین منطقه اذعان دارند، تاثیر زیادی بر اقتصاد مرزنشینان داشته است. در ادامه تاثیرات این بازارچه ها در اقتصاد منطقه را بررسی خواهیم کرد.

جلوگیری از قاچاق، اولین نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد:

یکی از اهداف این بازارچه ها جلوگیری از قاچاق کالا می باشد. با تاسیس بازارچه های مرزی، این مشکل تا حد زیادی حل شده است و فروشندگان و خریداران، زیر نظر ماموران گمرک و دولت، اقدام به داد و ستد می کنند و امکان قاچاق کالا، تا حد زیادی پایین آمده است.

ایجاد اشتغال دومین، نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد:

مرزنشینان هر کدام دارای شغل منحصر به فرد خود هستند. اما برخی از آن ها اقدام به راه اندازی شغل دوم می نمایند. در این راستا، بازارچه های مرزی، کمک شایانی به ایجاد اشتغال در این مناطق می کند. با تحقیقی که از یکی از شهرهای مرز نشین غرب کشور به عمل آمد، حدود ۳۰ درصد جمعیت این شهر، برای تاسیس شغل دوم، به بازارچه های مرزی مراجعه می کنند و اقدام به اجاره‌ی غرفه در این بازارچه ها می نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز سرو با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

ارز آوری، سومین نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد:

یکی دیگر از نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد، ارز آوری می باشد. این بازارچه ها محل صادرات انواع کالا های مختلف، به کشور های همجوار می باشد. به دلیل ارزان بودن قیمت کالای تولید ایران، نسبت به قیمت دلاری آن، بسیاری از مرزنشینان کشور های همسایه، به دنبال خرید از بازارچه های مرزی ایران هستند.

جهت کسب اطلاع از ترخیص کالا از مرز پرویزخان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

به همین دلیل ترجیح می دهند که به کشور ایران آمده و از این بازارچه ها خرید کنند. این امر منجر می شود که ارز های زیادی وارد کشور شود و برای اقتصاد منطقه، ارز آوری داشته باشد. بازارچه های مرزی نقش بسزایی در رشد اقتصادی شهرهای مرزنشین داشته و برای ساکنین این شهر ها، اشتغال زایی می نمایند. اما فعالیت و حضور در این بازارچه ها، دارای قوانین مخصوص به خود است.

به منظور ترخیص کالا از مرز باشماغ با فرتاک ترخیص توسط شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

به همین دلیل اگر قصد فعالیت در بازارچه های مرزی را دارید، بهتر است که با قوانین آن آشنا باشید. در این مقاله تلاش شد تا تاثیر این بازارچه ها بر اقتصاد منطقه بیان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازارچه مرزی و فعالیت در آن و نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد، می توانید به سایت ترخیص کالا مراجعه کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *