کوتاژ ترخیص کالا چیست؟

کوتاژ ترخیص کالا چیست؟ صادرات و واردات کالا در بخش گمرکی دارای قوانین است که همواره مرحله به مرحله در گمرک به آن پرداخته می شود. تمامی مراحلی که در گمرک طی می شود تا منجر به ترخیص کالا شود دارای اهمیت بالایی است به طوری که بدون عبور از یک مرحله نمی توان مراحل بعدی را پشت سر گذاشت و در این میان مشکلات فراوانی به وجود خواهد آمد. 

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز بازرگان با ما تماس بگیرید.

روند کوتاژ ترخیص کالا چیست؟

تمام کالاها در گمرک باید مسیر و مراحل مشخصی را برای ترخیص شدن طی کنند که کوتاژ ترخیص کالا نیز یکی از این مراحل به حساب می آید. حال آیا اطلاعاتی در مورد مراحل “کوتاژ ترخیص کالا چیست” دارید؟ هر کالایی که آماده برای ترخیص می شود شماره ای به آن داده می شود که به این شماره کوتاژ می گویند. 

البته با شماره کوتاژ شماره سریال و شماره اظهارنامه هم گفته می شود. به همین دلیل این شماره جهت گرفتن استعلام کالا بسیار اهمیت دارد. شماره ای که به اظهار نامه تعلق گرفته است کوتاژ است که اگر کالا صادراتی باشد به آن کوتاژ صادراتی می گویند. شما با استفاده از شماره کوتاژ کالا می توانید تمامی جوز ها ی مربوط به خروج کالا را مورد پیگیری قرار دهید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات ترخیص کالا از مرز رازی با ما در تماس باشید.

با استفاده از این شماره و همچنین دانستن مبحث “کوتاژ ترخیص کالا چیست” می توانید تمامی مراحل صفر تا صد ورود و خروج از انبار را مورد پیگیری قرار دهید. برای اعتراض یا شرکت در کمیسیون های گمرکی باید از این شماره استفاده کرد. به طور کلی شما برای انجام هر کاری در گمرک به این شماره نیازمند هستید. این شماره هشت رقمی که کوتاژ نام دارد برای کالاهایی که وارد میشوند مورد استفاده قرار می گیرند. 

ثبت اظهارنامه گمرکی یکی از مراحل مهم در روند ترخیص کالا به شمار می رود. همانطور که میدانید تشریفات گمرکی در سامانه EPL قرار می گیرد و در زمانی که اطلاعات در این سامانه قفل می شود یک شمار به آن کالا تعلق گرفته است که به آن شماره کوتاژ ترخیص کالا گفته می شود. شماره کوتاژ از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا شمار برای پیگیری امور گمرکی کالای وارداتی خود باید از این شماره استفاده کنید. 

به محض اینکه اظهارنامه شما ثبت شود شماره ای دریافت خواهید کرد و با وارد کردنش در اظهارنامه به شماره سریال دست پیدا می کنید. ثبت اظهارنامه یکی از مراحل مهم برای ترخیص کالا و مراحل “کوتاژ ترخیص کالا چیست” می باشد، تنظیم اظهارنامه نیاز به مدارکی مانند کارت بازرگانی، بارنامه، بیمه نامه، گواهی مبدا، گواهی خرید و غیره دارد. پروانه بهره برداری نیز یکی از مدارک مهمی است که جهت ثبت اظهارنامه مورد نیاز است. از جمله کاربردهای کوتاژ ترخیص کالا را در اینجا شرح می دهیم.

برای دریافت خدمات ترخیص کالا از مرز سرو با ما در فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

کاربردهای مهم کوتاژ ترخیص کالا چیست؟

در هنگام بازبینی و خروج کالا از شماره کوتاژ یا سریال اظهارنامه استفاده می شود. اگر بخواهیم تمامی مراحل ترخیص کالای خود را تحت نظر داشته باشیم باید از شماره کوتاژ ترخیص کالا استفاده کنیم. همچنیم همانطور که قبلا هم اشاره کنیم برای پیگیری مجوزها شماره کوتاژ مورد نیاز است. این نکته را فراموش نکنید که شماره کوتاژ ترخیص کالا از لحظه ای که کالا وارد گمرک می شود و تا لحظه ای که از گمرک خارج می شود به شماره کوتاژ نیاز دارید. 

فرقی نمیکنید که شما با چه وسیله ای کالای خود را وارد گمرک کرده اید در هر صورت شما برای ترخیص کالای خود به شماره کوتاژ در مبحث “کوتاژ ترخیص کالا چیست” نیازمندید. سوالی که ذهن شما را درگیر کرده این است که شماره کوتاژ به چه دردی می خورد، باید گفت با دریافت شماره کوتاژ ترخیص ماموران گمرکی قادرند کالا های وارداتی و صادراتی را مورد بررسی قرار دهند. 

مامور گمرک با استفاده از شماره کوتاژ ترخیص در مبحث “کوتاژ ترخیص کالا چیست” می تواند تشخیص شود که آیا کالای وارد شده با کالای اظهار شده همخوانی دارد. ماموران گمرک با توجه به شماره کوتاژ ترخیص می توانند به راحتی کالای وارداتی را ار صادراتی تفکیک کرده در نتیجه در اینجا از اتلاف وقت جلوگیری می شود. با استفاده از شماره کوتاژ همچنین می توان به این مسئله پی برد که آیا کالای مربوطه مجوزات لازم را جهت امر تجارت دارد یا نه. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ترخیص کالا از مرز تمرچین با ما تماس بگیرید.

بهتر است این شماره 8 رقمی را در ذهن داشته باشید تا هر زمان به آن نیاز پیدا کردید روند ترخیص کالای خود را مورد بررسی قرار دهید. با توجه به توضیحاتی که در رابطه با موضوع “کوتاژ ترخیص کالا چیست”، چگونگی دریافت کوتاژ ترخیص و همچنین کاربردهای کوتاژ در روند انجام کارهای مربوط به صادرات و واردات کالا گفته شده تا اندازه ای به اهمیت و لزوم دریافت آن پی بردید. در دنیای تجارت و گمرک مانند هر عمل دیگری شاهد بسیاری تغییرت هستیم، بنابراین به روز کردن اطلاعات خود در زمینه تجارت به مقدار زیاد می توانید ما را در این امر یاری رساند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *