واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران

ایران کشوری پهناور و با جمعیت نسبتاً زیادی است. این امر موجب شده است که کشور ما بازار مصرف کننده داشته و برای بسیاری از کشورهای صادر کننده کالا، مقصد مناسبی برای فروش کالا باشد. واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران به کالاهایی گفته میشود که نیاز روزانه مردم بوده و زندگی بدون آنها دشوار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالاهای وارد شده از مرز غربی به ایران این مطلب را مطالعه کنید.

امروزه اجناسی مانند تلفن همراه، پوشاک، مواد غذایی و کالاهای از این قبیل، جزو کالاهای اساسی محسوب می شود. ایران دارای پایانه‌های مرزی متعددی می باشد که این کالاها از طریق این پایانه ها وارد کشور می‌شوند‌. اما بیشتر کالاهای اساسی از طریق مرز های خاصی وارد کشور می‌شوند.

نقش بازارچه های مرزی در اقتصاد منطقه چه مواردی می باشد؟ این مطلب را حتما دنبال کنید.

 سایت ترخیص کالا قصد دارد که برای شما بیان کند که کالاهای اساسی بیشتر از کدام مرزها و کدام کشورها وارد کشور می‌شوند؟ و واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران چگونه است ؟ اگر قصذ واردات کالا به داخل کشور را دارید و به دنبال پیدا کردن مرزی هستند که بیشترین کالاهای اساسی از طریق آن وارد کشور می‌شود، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران از کدام مرز ها وارد کشور می شود؟ 

کشور ایران یکی از کشورهایی میباشد که دارای موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب است و به دلیل وجود دریای کاسپین در شمال و خلیج فارس در جنوب، دارای راه های ارتباطی متعددی با جهان می باشد. واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران از طریق مرزهای آبی و بندرگاه ها، مانند بندر ماهشهر در جنوب و بندر انزلی در شمال  وارد کشور می‌شود. راه های آبی یکی از کم هزینه ترین و راحت ترین راه های واردات کالا می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترانزیت کالا از ایران به اروپا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تجاری که از بازارهای چین اقدام به خرید کالا می کنند، از طریق عبور از اقیانوس هند و دریای عمان، وارد خلیج فارس شده و با حضور در بندرگاه های کشور، اقدام به واردات کالا می کنند. بنابراین می توان گفت که مرزهای آبی کشور جزو مرز های مهم واردات کالاهای اساسی به کشور می باشد. بندر آستارا در شمال کشور نیست یکی از بندرگاه های مهم برای واردات کالا از کشور روسیه می باشد.

برای اطلاع از هزینه و خدمات ترخیص کار مرز باشماق شما می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کشور ایران علاوه بر داشتن بندر ها و مرزهای آبی مهم، دارای مرزهای خشکی مهمی نیز در سمت شرق و غرب کشور میباشد. مرزهای خسروی، باشماق، پرویز خان و مهران، از مهمترین مرزهای زمینی ایران در سمت غرب کشور می باشند. واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران از طریق این مرزها از مبدا کشور عراق و ترکیه وارد کشور می‌شوند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترخیص کار مرز پرویزخان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مرزهای شرقی و شمال شرقی کشور نیز، محل ورود کالا از مبدا کشورهای چین و ترکمنستان، به صورت زمینی می باشد. البته به این نکته باید توجه کرد که واردات کالا از کشور چین از طریق مرزهای زمینی، مقرون به صرفه نمی باشد.

مبدا واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران

کشورهای مختلفی هستند که به دنبال کسب بازار ایران و صادرات کالا به ایران می باشند. اما بسیاری از کالاهای وارداتی به کشور از مبدا کشورهای آسیا شرقی، مانند چین، تایوان و تا حدود کمی کره جنوبی می باشد. ایران بسیاری از واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران را از این کشورها وارد می کند. البته ناگفته نماند که برخی از اقلام خوراکی و نهاده‌های دامی از مبدا کشورهای اروپایی مانند اکراین، به کشور وارد می شود.

برای اطلاع از شرایط و هزینه ترخیص کار مرز خسروی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

از سایر کشورهای صادر کننده کالا به ایران، می توان به ترکیه اشاره کرد. درصد زیادی از پوشاک های وارداتی ایران، از کشور ترکیه می باشد. این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک و فعالان حوزه مد و لباس است. واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران وارد شده از کشور ترکیه و اوکراین از طریق مرزهای شمالی و شمال غربی، وارد کشور می‌شوند. مرزهای شمالی بدلیل همسایگی با جمهوری‌آذربایجان، یکی از راحت‌ترین راه های ورود کالا از مبدا اروپا میباشد. 

واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران از مرزهای شمال غربی کشور

مرزهای شمال غربی کشور به دلیل هم مرز بودن با ترکیه، راحت ترین راه برای واردات کالا از این کشور میباشد. امر واردات یکی از مهمترین کارهایی می باشد که بسیاری از افراد در کشور به آن مشغول هستند. ایران نیز دارای مرز های زمینی و آبی گسترده ای می باشد. واردات کالاهای اساسی از مرزهای ایران بیشتر از طریق مرزهای آبی در جنوب کشور مرزهای زمینی در غرب  وارد کشور می‌شوند.

برای اطلاع از هزینه و خدمات حمل و نقل جاده ای ایران با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

اگر شما قصد واردات کالا از کشور چین را دارید می توانید از طریق مرز های آبی اقدام نمایید و درصورتی که خواهان وارد کردن کالا از مبدا کشورهای اروپایی هستید، مرزهای غربی، برای شما مناسب تر هستند. شما می توانید برای کسب راهنمایی های بیشتر به سایت ترخیص کالا و بازرگانی فرتاک ترخیص مراجعه نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *