ترانزیت کالا از ایران به اروپا

ترانزیت کالا از ایران به اروپا یکی از موارد مهم در این خصوص می باشد. واردات یکی از فعالیت‌های اقتصادی است که در سراسر دنیا با شدت زیادی در جریان است. در ایران به صادرات و واردات و همچنین حمل و نقل کالاهای وارداتی سایر کشورها، بسیار زیاد است. این امر به دلیل قرار گرفتن کشور ایران در شاهراه ارتباطی بین آسیا و اروپا است. ایران از نظر منطقه یکی از مهمترین ناحیه های جغرافیایی را دارا است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص کالا از مرز خسروی تماس حاصل نمایید.

ایران به عنوان دروازه‌ آسیا به اروپا چه نقشی در ترانزیت کالا در منطقه دارد؟

به همین دلیل به تاریخ همواره ایرانیان از قدرت سیاسی بالایی در منطقه و جهان برخوردار بوده است. وجود این مسئله موجب شده است که سایت تخصیص کالا در این مقاله، به بررسی نقش ایران در منطقه به عنوان دروازه ورود کالا از آسیا و اروپا بپردازد. دانستن نقشه ایران در این مورد، منجر می‌شود که شما نیز با نحوه واردات و صادرات کشور ها از راه ایران آشنا شوید.

نقش ایران در حمل و نقل و راه ترانزیت کالا از ایران به اروپا و کشور ها

نقش ترانزیتی ایران در منطقه بر هیچ کشوری پوشیده نیست و همه کشور ها می دانند که شاه راه و دروازه ورود از آسیا به اروپا و بلعکس از از ایران می گذرد‌. به همین دلیل همه کشور ها به دنبال استفاده از راه ترانزیتی ایران هستند. این امر موجب شده است که نقش ایران به عنوان دروازه آسیا به اروپا در ترانزیت کالا بسیار پرکاربرد باشد.

برای دریافت اطلاعات و خدمات از ترخیص کار مرز سردشت با ما تماس بگیرید.

البته این نقش به همان اندازه که برای کشور های عبور کننده از خاک ایران سود دارد، برای ایران نیز مزایایی دارد. این مزایا به حدی است که دولتمردان ایران، در تمامی دوره ها، همواره به دنبال حفظ این شاه راه بوده و خواهان افزایش ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت کالا از ایران به اروپا و بلعکس هستند.

ترانزیت کالا از ایران به اروپا

نقشه های ترانزیتی ایران، جاده های بسیار گسترده‌ی ترانزیتی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب را در کشور نشان می دهد. این نقشه ها به حدی تاثیر گذار است که تاسیس تنها یکی از این راه های ترانزیتی از بندرعباس به سمت شمال غرب کشور، موجب دیدار ولیعهد عربستان و اردوغان رییس جمهور ترکیه شده بود تا این دو در مورد حمل و نقل و تجارت از راه ایران، با یکدیگر گفتگو کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خدمات از ترخیص کار مرز تمرچین با ما تماس بگیرید.

نقش ایران در حمل و نقل و ترانزیت کالا به کشور های اروپایی فقط از سمت جنوب به شمال نیست. این کشور با همسایه بودن با پاکستان، موجب شده است که راه زمینی مناسبی برای حمل و نقل صادرات چین به اروپا باشد و این کشور، راه ترانزیت ایران را برای صادرات انتخاب کند. مورد دیگری را که می توان در نظر گرفت، کشور های عربی است.

ایران به دلیل همسایگی با عراق و همچنین وجود دریای خلیج فارس و همسایگی آبی با کشورهای متمول حوزه خلیج فارس، شاه راه خوبی برای صادرات کالا از کشور های اروپایی و آسیای شرقی به کشورهای حاشیه خلیج می باشد. این موارد در کنار یکدیگر ایران را به دروازه صادرات آسیا به اروپا در ترانزیت کالا بدل کرده است. همانطور که می دانید این امر مزیت های زیادی برای ایران دارد. در ادامه چندین مورد از این مزایا برای شما بیان خواهد شد.

مزایای نقش ایران در ترانزیت کالا از ایران به اروپا

ارز آوری مورد اول از ترانزیت کالا از ایران به اروپا :

مهمترین فایده‌ای که نقش ترانزیتی در منطقه برای ایران دارد، ارز آوری است. زمانی که کامیون های ترانزیت وارد کشور می شوند، علاوه بر هزینه های گمرکی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، هزینه هاس سفر و تعمیرات و نگهداری کامیون ها نیز وجود دارد. این عوامل موجب ارز آوری برای کشور می شود.

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز بازرگان با ما تماس بگیرید.

حذف نشدن از اقتصاد جهانی دلیل دوم ترانزیت کالا از ایران به اروپا :

احتمالا می دانید که کشور ایران به دلیل سیاست های اتخاذ شده و تحریم ها، اقتصاد بسته ای  دارد. حضور در راه ترانزیتی موجب می شود که ایران به فراموشی سپرده نشود و همواره در اقتصاد کشورهای همجوار و دورتر، تاثیر گذار باشد.

احترام جهانی علت سوم از ترانزیت کالا از ایران به اروپا :

ایران از نظر شاه راه ترانزیتی، همواره از اهمیت و احترام بالایی در بین کشور های دیگر برخوردار است. این امر از گذشته و زمان تاسیس جاده ابریشم تا به امروز حفظ شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات ترخیص کالا از مرز رازی با ما در تماس باشید.

نقشه‌ی جغرافیایی ایران، باعث تبدیل آن به یک قطب ترانزیتی و ترانزیت کالا از ایران به اروپا گردیده است. این امر باعث شده است که سالیانه هزاران کامیون ترانزیت، انواع کالا های وارداتی را از ایران عبور داده و سود های زیادی به اقتصاد ایران برسانند. در این مقاله سعی شد شما با نقش ایران به عنوان دروازه آسیا به اروپا و ترانزیت کالا از ایران به اروپا، آشنا شوید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به سایت ترخیص کالا مراجعه کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *