حمل و نقل یکسره کالا چیست؟

گاهی کالای گمرک نشده از گمرک ورودی به سوی گمرک مقصد با همان وسیله اولیه نقلیه منتقل می شود و به این نوع حمل و نقل یکسره کالاها گفته می شود. در این حالت به تقاضای حمل کننده کالا یک پروانه ترانزیت صادر می شود. حمل یکسره کالا زمانی صورت می گیرد که کالا گمرک نشده باشد. اما همچنان میان ترانزیت داخلی و حمل یکسره تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز سردشت با ما تماس بگیرید.

تفاوت های حمل و نقل یکسره کالا چیست؟

در حمل و نقل یکسره کالا باید به همان شکلی که گمرک مبدا حرکت کرده است باید به همان صورت نیز در گمرک مقصد تخلیه و تحویل داده شود. در این صورت می توان به محض رسیدن محموله به گمرک مقصد پروانه ترانزیت داخلی را برای آن صادر کرد. ولی در ترانزیت داخلی در ابتدا باید کالا تخلیه شده بعد از آن قبض صادر می گردد.

در شرایط حمل یکسره کالا باید کالا حمل شده در طول مسیر بارگیری وتخلیه نشود، و تمامی تشریفات گمرکی بر روی همان کالا انجام شود. با تمامی این تفاسیر می توان دریافت که روش حمل و نقل یکسره مناسب چه نوع کالاهایی می باشد. 

کالاهایی که نگهداری آنها خاص است و برای نگهداری از آنها باید از تجهیزات خاصی استفاده کرد یا اینکه موادی خوراکی و فاسد شدنی هستند و امکان فاسد شده در آنها بسیار زیاد است و حتی اینکه ممکن است کالای حمل شده آسیب پذیر باشد در این صورت باید از این نوع حمل نقل برای آنها استفاده کرد. بنابراین با توجه به توضیحاتی که در مورد ترانزیت یکسره کالا داده شده این کالاها از زمانی که از مبدا شروع به حرکت می کنند تا زمانی که به مقصد برسند هیچگونه توقفی ندارند. 

برای استفاده از خدمات ترخیص کار مرز بازرگان با ما در فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

تشریفات گمرکی نیز برای کالاهایی که برای آنها از حمل و نقل یکسره کالا استفاده می شود بدون اینکه کالا از خودرو زمین گذاشته شود انجام می پذیرید. این روش از انجام تشریفات گمرکی می تواند مزیت هایی نیز به همراه داشته باشد مانند اینکه بدون تخلیه و بارگیری کار ها انجام می شود و همین امر سبب شده تا هزینه های جانبی آن مانند تخلیه و بارگیری حذف شود. 

هزینه های یکسره باید به صورت جداگانه پرداخت شود ولی مسلما هزینه های آن از هزینه های بارگیری و انباری بسیار کمتر می باشد. تمامی این مزایا برای شخص بازرگان است و از طریق این نوع حمل و نقل می تواند از بسیاری از هزینه های خود بکاهد. 

اهمیت حمل و نقل یکسره کالا چیست؟

اگر بخواهیم به این سوال که برای چه کالاهایی از حمل و نقل یکسره کالا استفاده می شود جواب دهیم، باید بگوییم این نوع حمل ونقل بیشتر برای کالاهایی صورت می گیرد که امکانات و تجهیزات لازم برای نگهداری آنها در گمرک وجود ندارد، به همین سبب مجبور می شوند این کالا ها را در ماشین حمل نگه دارند و تمامی کارهای مربوط به ترخیص آن را به همان صورت انجام دهند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز رازی با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

برخی از کالاها مواد خوراکی هستند و باید در محل مناسبی از آنها نگهداری شود و برخی دیگر کالاهایی هستند که شکستنی هستند و امکان آسیب دیدن در آنها زیاد است به همین ترتیب نباید آنها را مدام جابجا کرد. همچنین کالایی هستند که باید سریعا به دست مصرف کننده برسد و عملیات گمرکی آن باید به سرعت انجام پذیرد در این زمان نیز کالا بدون اینکه از ماشین باربری پایین بیاید تمامی کارهای مربوط به ترخیص آن انجام می پذیرد. حمل و نقل یکسره کالا مزایای فراوانی دارد در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می کنیم.

4 مزیت حمل و نقل یکسره کالا چیست؟

  • بازرسی کالا به سرعت انجام می شود و در صرف زمان صرفه جویی می گردد؛
  • تمامی واسطه ها حذف گردیده و سود تجار در این زمان افزایش می یابد؛
  • هزینه های ترخیص از سوی کشور ثالث تحمیل نمی شود؛
  • نداشتن دغدغه بازرسی کالا در کشور ثالث.

اهمیت حمل و نقل یکسره کالا چیست؟

با تمامی توضیحاتی که گفته شد شما به بسیاری از مزیت های حمل و نقل یکسره کالا پی بردید. برای داشتن حمل و نقل کالا به صورت یکسره باید دولت بتواند یک سری از زیرساخت های حمل و نقلی را توسعه دهد تا بازرگان بتوانند بیشتر از مزایای آن استفاده کنند. برای این کار می تواند خطوط ریلی کشور را توسعه دهد، تسهیلات بیشتری را جهت ترخیص کالا اختصاص دهد و همینطور شرکت های خصوصی بیشتری را در زمینه ترانزیت کالا تقویت کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز سرو با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

شما با برقراری تماس با شرکت های معتبر در این زمینه می توانید دانش خود را نسبت به تمامی قوانین مربوط به تجارت افزایش دهید و در هر زمان با مشکلی در زمینه تجارت خود مواجه شدید از کارشناسان مجرب مشاوره بگیرید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *