ترخیص کالا از مرز رازی

ترخیص کالا

مرز رازی در نزدیکی  شهرستان خوی قرار دارد و این گمرک در مرز ایران و ترکیه می باشد. مشاورین فرتاک ترخیص در زمینه ترخیص کالا از مرز رازی شما را راهنمایی خواهند کرد. شهر خوی در نزدیکی شهر وان ترکیه می باشد. در زمان های نه چندان دور شهر وان متعلق به ایران بود ولی بعدا در اثر جنگ چالدران از ایران جدا شد.

راه آهن ایران برای اولین بار در زمان رضا شاه از طریق مرز رازی به ترکیه راه اندازی شد. در سال 1313 رضا شاه از مرز رازی بازدید کرد و طولانی ترین پل هوایی ایران را راه اندازی کرد. از نظر امنیت مرز رازی بسیار مسیر امنی است. کسانی که به دلیل مسائل تجارتی و حتی قصد سفر به شهر وان را دارند از مرز رازی به دلیل ایمن بودن عبور می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص کالا از مرز خسروی تماس حاصل نمایید.

مرز رازی کجاست؟

گمرک رازی نیز در مرز رازی قرار دارد و یکی از گمرک های مهم در ایران است. اهمیت مرز رازی علاوه بر وجو گمرک رازی به عوامل دیگری نیز مرتبط است از اینکه مهم ترین خط راه آهن ایران به ترکیه و به طور کلی به اروپا از این مرز می گذرد. گمرک رازی در گذشته و در زمان قبل از انقلاب اسلامی برنامه ریزی های زیادی برای رشد و توسعه آن در دست انجام بود، وجود خانه های سازمانی در نزدیکی آن که الان به متروکه تبدیل شده گواه این را دارد که گمرک رازی می توانست توسعه بیشتری در امر تجارت بین الملل داشته باشد ولی متاسفانه بعد از انقلاب این برنامه ریزی ها دیگر انجام نشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز رازی با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

ترخیص کالا از مرز رازی

مراحل ترخیص کالا از مرز رازی

برای ترخیص کالا از گمرک رازی مراحلی را باید گذراند. کسانی که از قدیم الایام در کار تجارت هستند با قوانین ترخیص و شرایط آن در این مرز آشنایی دارند ولی افراد تازه کار در بعضی موارد سختی هایی را پشت سر می گذارند. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم ترخیص کالا از مرز رازی انجام مراحلی برای اجازه خروج کالا از گمرک رازی می باشد. بنابراین بعد از انجام امور گمرکی میتوان مجوز خروج کالا را اخذ کرد.

طبق کنوانسیون کیوتو انجام تشریفات گمرکی جهت ترخیص کالا از مرز رازی ضروری است. بر اساس همین کنوانسیون به گمرک اجازه داده شده تا کالایی که کار های ترخیص آن انجام شده در اختیار صاحبانش قرار بگیرد.

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز بازرگان با ما تماس بگیرید.

مراحلی که اشخاص باید برای ترخیص کالای خود از گمرک بگذراند به طور مختصر شرح می دهیم: 

بررسی اسناد توسط کارشناس گمرک:

در این جا کارشناس تمامی اسنادی که شما برای ترخیص کالا از مرز رازی ارائه داده اید را مورد بررسی قرار می دهد. حتی اگر افراد بابت ترخیص کالا از مرز رازی از زمان قبل بدهی داشته باشد طبق قوانین گمرک رازی مورد بررسی قرار می گیرد.

ارزیابی کالا در گمرک

در این مرحله ماموران گمرک تمامی مشخصات کالای وارداتی یا صادراتی را مورد ارزیابی قرار می دهند و به عبارتی آن را با اظهارات تاجر کالا راستی آزمایی می کنند. این کار ممکن است در انبار گمرک رازی نیز انجام شود. 

اخذ مجوز ثبت

در صورت راستی آزمایی و ثبت آن در سیستم یک شماره کوتاژ به تاجر داده می شود. و در واقع این ک نوع سند برای ترخیص کالا از مرز رازی او می باشد. 

واحد صندوق

در این مرحله تاجر باید عوارض مربوط به ترخیص کالا از مرز رازی را به بانک پرداخت کرده و فیش آن را به گمرک ارائه دهد. صدور پروانه گمرکی به صورت مجازی و فیزیکی در این مرحله انجام می شود.

جهت کسب اطلاع از ترخیص کالا از مرز پرویزخان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ترخیص نهایی کالا از گمرک رازی

در مرحله آخر ترخیص کالا از مرز رازی تاجر با ارائه رسید پروانه به درب خروجی مراجعه می کند و بعد از احراز هویت برگه خروج کالا صادر می گردد. 

شرایط ترخیص کالا از مرز رازی

گمرک در مرز رازی یکی از فعال ترین گمرک ها در ایران محسوب می شود. آسان سازی رند و فرایند تجارت از طریق گمرک رازی موجب افزایش تقوای بیشتر برای واردات و صادرات از طریق این مرز شده است. در زمان ترخیص کالا از مرز رازی چندین راه در برابر تاجر قرار داده می شود. سه مسیر برای واردات کارخانه های تولیدی در نظر گرفته شده است.

مسیر سبز:

در این مسیر صاحب کالا مستقیما و بدون واسطه هزینه را پرداخت کرده و بدون قرار گرفتن در مراحل دیگر به صندوق ارجاع داده می شود. ودر این اغلب مسیر ارزیابی صورت صورت نمی گیرد و این در صورتی است که این کالا ها احتیاج به مجوز ندارد.

به منظور ترخیص کالا از مرز باشماغ با فرتاک ترخیص توسط شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

مسیر زرد:

در این مسیر ارزش کالا مورد ارزیابی قرار می گیرد و بلافاصله به صندوق ارجاع داده می شود.

مسیر قرمز:

اما سخت ترین مسیر مسیر قرمز است زیرا در این مسیر باید تمام تشریفات گمرک بدن هیچ کم و کاستی و با سخت گیری انجام شود، در این مرحله کالا به صورت فیزیکی مورد بررسی قرار می گیرد و ارزش کالا توسط کارشناس تعیین می شود و بعد به صدوق ارجاع داده می شود.

در فرایند ترخیص کالا از مرز رازی مراحلی وجود دارد از جمله ارائه اسناد و مدارک شخص و کالای وارد شده و یا خارج شده به صورت فیزیکی و همینطور وجوه گمرکی مانند تعرفه های گمرکی، مالیات گمرکی و حقوق گمرکی که تمام اینها ارائه شده  که توسط دولت به واردکنندگان و صادرکنندگان صورت میگیرد. 

هزینه ترخیص کالا از مرز رازی

زمانی که صادرات و واردات توسط گمرک رازی تایید شد و مراحل و شرایط لازم را پشت سر گذاشت هزینه ها به طور مشخص ارائه می شود. هزینه های گمرک شامل یک سری مجوز های قانونی می باشد، و این هزینه ها از کوچک و بزرگ در نظر گرفته شده به ترتیب از بهداشت و مخابرات گرفته تا هزینه های خدماتی، ثبت سفارش، تخلیه، بارگیری و انبارداری. برای برای از انواع کالا در گمرک حقوقی در نظر گرفته شده است که به آن حقوق ورودی گفته می شود.

طبق قانون گمرک در ایران تاجر کالا باید بخشی از ارزش واقعی کالا را به گمرک بپردازد و این تحت عنوان حقوق ورودی شناخته شده است. تنها در این صورت است که آن کالا حق ورود به کشور را دارد. این هزینه به خزانه کشور واریز می شود و جزء درآمدی های دولت محسوب می شود. میزان حقوق ورودی هر کشور متفاوت است و بر اساس قوانین وضع شده می باشد.

گاهی هزینه ها به قدری بالاست که تجار مجبورند کالای خود را زمان بیشتری در گمرک نگه دارند و همین امر نیز موجب بالا رفتن هزینه انبارداری می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از وارد کردن هر کالایی هزینه های گمرکی آن را در نظر داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز سرو با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *