روش های ارزش گمرکی کالا چیست؟

به نظر شما ارزش گمرکی کالا چیست؟ تعیین ارزش کالا یکی از مهم ترین مسائل در حیطه بازرگانی و گمرک می باشد. ارز گمرکی کالا باید به درستی محاسبه شود یعنی اینکه در عین حال که بازرگان باید در این کار سود داشته باشد و همچنین همین کالا اگر به بازار راه پیدا کرد ارزش بیش از حد نباشد و دارای یک ارزش واقعی باشد. انجام این کار یعنی ارزش گذاری باید توسط افراد کارشناس و متخصص صورت بگیرد ولی در این میان باید مراحلی پشت سر گذاشته شود. 

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز بازرگان با ما تماس بگیرید.

منظور از ارزش گمرکی کالا چیست؟

ارزش گمرکی کالا چیست؟ ارزش گمرکی کالا در واقع ارزشی است که برای یک کالا در نظر گرفته می شود و شامل تمام هزینه هایی است که صاحب کالا آن را تا رسیدن به مقصد پرداخت می کند. اگر بخواهیم هزینه هایی که صاحب کالا پرداخت می کند را نام ببریم شامل ارزش کالا، حمل و نقل، بیمه، هزینه های مربوط به بسته و غیره می باشد. 

البته ارزش گمرکی به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. یک کد چهار رقمی به هر کالا اختصاص می یابد و ارزش هر کالا بستگی به این کد چهار رقمی دارد. در اینجا می خواهیم به صورت مختصر توضیح دهیم که ارزش گمرکی کالا چگونه و بر چه اساسی محاسبه و تعیین می شود؟

روش عملکرد ارزش گمرکی کالا چیست؟

اگر بخواهیم در مورد “مراحل ارزش گمرکی کالا چیست” مطلبی را بیان کنیم، باید گفت که در ابتدای کار گمرک فاکتور خرید را از صاحب کالا یا کسی که از جانب او وکالت دارد تا کارهای او را انجام دهد دریافت می کند. یکی از ملاک های مهمی که برای تعیین ارزش کالا در نظر میگیرند این است که ای کالا در کشور مبدا به صورت عمده به چه ارزشی فروخته می شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز سرو با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

حالا به همین مبلغ تمامی حقوق گمرکی افزوده میگردد. البته فقط این مورد برای تعیین ارزش گمرکی کالا کافی نیست و عوامل دیگری نیز در این مسئله اهمیت دارند. در اینجا به تعدادی از این عوامل موثر بر ارزش گمرکی کالا می پردازیم.

5 عوامل تاثیر گذار در ارزش گمرکی کالا چیست؟

  • نوع وسیله نقلیه ای که کالا تا مقصد گمرک به وسیله آن حمل شده؛
  • بیمه تعیین شده برای کالا؛
  • هزینه های حمل و نقل توسط ناوگان خارجی؛
  • ارزش اولیه کالا؛
  • هزینه هایی که جهت افتتاح حساب متقبل شده اید.

نظور از ارزش گمرکی کالا چیست؟

موضوع “ارزش گمرکی کالا چیست” یکی از چالش های مهم برای تاجران محسوب می شود. از جمله عواملی که در تعیین ارزش کالا موثر هستند به شرح زیر می باشد:

ارزش کالا بر اساس فاکتوری که صاحب کالا تحویل گمرک داده است. در این فاکتور تمامی هزینه هایی که صاحب کالا پرداخت کرده است نوشته شده است.

تعیین ارز گمرکی به وسیله سوابق TSC: TSC یک کد چهار رقمی است که بر اساس تمامی مشخصات فیزیکی، شیمیایی و غیره از کالا تعیین می شود. ارزش گمرکی کالا را به وسیله این کد می توانید تعیین کنید. 

تعیین ارزش کالا به تقاضای کتبی که گمرک می تواند ارزش واقعی کالا را با توجه به سود بازرگانی، حقوق گمرکی و شرایط ورود کالا تعیین می کند. در زمانی که مستندات ارائه شده توسط صاحب کالا ارزشی نداشته باشد، ارزش کالا با توجه به حقوق گمرکی، سود بازرگانی و همچنین ارزش کالا در کشور مبدا محاسبه می شود. حال کالاهایی هستند که هیچ فاکتوری ندارند در این صورت باید چه کار کرد؟

به منظور ترخیص کالا از مرز باشماق با فرتاک ترخیص توسط شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

بررسی کالای بدون فاکتور در سنجش ارزش گمرکی کالا چیست؟

  • ارزش معاملات کالای مشابه؛
  • ارزش استنباطی؛
  • بررسی معکوس؛
  • ارزش محاسباتی.

مطابق با قانون گمرک 5 عامل می تواند در تعیین ارزش کالای گمرکی دخالت داشته باشد:

پارامتر اول: بهای خرید کالا در کشور مبدا و هزینه هایی حمل و نقل و باربری که به آن اضافه می شود.

پارامتر دوم: هزینه های مربوط به واریز بروات.

پارامتر سوم: استفاده از حقوق مربوط به گمرک مانند علامت بازرگانی، نقشه و غیره.

پارامتر چهارم: هزینه هایی که به محض ورود کالا به گمرک به کالا تعلق می گیرد.

پارامتر پنجم: سود بازرگانی که توسط نرخ ارز و تعرفه گمرک محاسبه می شود. 

جهت کسب اطلاع از ترخیص کالا از مرز پرویزخان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

با توجه به توضیحاتی که گفته شد اکنون می دانید که مهم ترین عامل در تعیین ارزش گمرکی کالا چیست و آن همان فاکتوری است که بازرگان ارائه می دهد. تمامی هزینه هایی که در تعیین ارزش کالا دخیل هستند بر مبنای نرخ ارز و و از سوی بانک مرکزی ارائه می شود. 

یادتان باشد تا زمانی که حقوق گمرکی خود را پرداخت نکنید اجازه ندارید کالای خود را از گمرک خارج کنید. حقوق گمرکی معمولا و در حال حاضر 4 درصد است که به کالاهای ورودی اختصاص می یابد. سود بازرگانی نیز یکی از مسائلی که توسط دولت برای بازرگانان تعیین می شود. 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *