ترخیص کالا از مرز سرو

ترخیص کالا

شما می توانید از مشاورین و کارشناسان فرتاک ترخیص در زمینه ترخیص کالا از مرز سرو راهنمایی و کمک بگیرید. مرز سرو در یکی از شهر های آذربایجان غربی واقع شده است. شهر مرزی سرو دارای بازارچه های متعددی است و همین مسئله موجب شده تا این منطقه یکی از شلوغ ترین مکان های برای خرید افراد باشد.

مرز سرو کجاست؟

شهر مرزی سرو در شمال غربی شهر ارومیه قرار دارد. گمرک سرو نیز در همین منطقه به فعالیت می پردازد. اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم شهر سرو در 60 کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است. از طریق مرز سرو می توان به شهر وان ترکیه سفر کرد. بازارچه مرزی سرو یکی از مکان های دیدنی است که کمتر کسی این بازارچه محبوب را نشناسد. در این بازارچه جنس های ترک بیشتر به فروش می رسد و اگر به دنبال جنسی اصل و برد خاصی می گردید اینجا مختص شماست.

برای اطلاع از شرایط و هزینه و مراحل ترخیص کالا از مرز بازرگان با ما تماس بگیرید.

اجناس این بازارچه مستقیما از کشور ترکیه وارد می شود. مرز سرو در جوار کوه های بلند مرزی قرار دارد و دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است . همه ساله مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور برای تفریح و خرید به این منطقه می آیند. بازارچه مرزی سرو با هشت هزار کیلومتر مربع مساحت یکی از بزرگترین مراکز خرید محسوب می شود. جالب است بدانید در این بازارچه علاوه بر پوشاک، محصولات کشاورزی مثل صیفی جات و انواع میوه نیز یافت می شود. آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، ارمنستان و عراق مرز مشترک دارد. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خدمات از ترخیص کار مرز تمرچین با ما تماس بگیرید.

ترخیص کالا از مرز سرو

مراحل ترخیص کالا از مرز سرو

ترخیص کالا در این گمرک نیز به صورت زمینی صورت می گیرد. نقل و انتقال توسط انواع تریلی و کامیون ها انجام می شود. انواع کالاها از گمرک سرو انجام می شود بعضی از این کالا ها عبارتند از: انواع پارچه، انواع پلاستیک، انواع سنگ و پروفیل های آلومینیومی، و موتور های مربوط به صنایع گوناگون. ترخیص کالا در گمرک سرو نیز مانند دیگر گمرک های موجود در ایران تابع یک سری قوانین و مقررات می باشد.

تمامی خدمات بازرگانی و گمرکی و ترخیص کالا از مرز سرو در جهت راحتی بازرگانان و تجار کار های زیادی را انجام داده است. تمام تجار به دلیل تجارب زیاد در بخش ترخیص کالا از مرز گمرک با تمامی مراحل آن آشنایی دارند. برای ترخیص کالا از مرز سرو مثل دیگر گمرک ها صاحب کالا باید برگه ترخیص کالا را به انبار تحویل دهد. البته همانطور که میدانید تمام مراحل قبل از آن باید انجام شده باشد.

ترخیص کالا از مرز سرو فقط با حضور شخص تاجر یا صاحب کالا انجام می شود و یا فرد حق العملکار که مجوز از سوی صاحب کالا داشته باشد. برای ترخیص کالا باید تمامی حقوق و مالیات های لازم قبلا پرداخت شده باشد. یکی از موارد مهم جهت ترخیص کالا ارائه اظهارنامه است. ولی برای دریافت اظهار نامه باید مدارکی ارائه داد در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

کارت بازرگانی:

یکی از موارد مهم جهت ترخیص کالا از مرز سرو دریافت اظهارنامه داشتن کارت بازرگانی می باشد. کارت بازرگانی فقط به شخص بازرگان داده می شود. 

برای دریافت اطلاعات و خدمات از ترخیص کار مرز پرویزخان با ما تماس بگیرید.

بارنامه

بیمه نامه

فاکتور خرید کالا

فاکتور کالا با توجه به تمام خصوصیات کالا که در آن درج شده است.

اخذ مجوز از بعضی ارگانها و سازمانها بر طبق بخشنامه گمرک جهت ترخیص کالا از مرز سرو

گواهی بازرسی:

گواهی بازرسی جهت صحت اطلاعات در مورد کالای وارداتی

پرداخت حق و حقوق گمرکی:

تمام کالاهای وارداتی تا زمانی که حقوق گمرکی که بر حسب ارزش کالای وارداتی محاسبه می شود اجازه ترخیص داده نمی شود.

ارائه قبض انبار:

یکی از مهمترین مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک سرو داشتن قبض انبار می باشد. شما با داشتن قبض ترخیص به راحتی می توانید کالای خود را آزاد کرده و تحویل بگیرید. تاجر می تواند با ارائه مدارکی دال بر واگذاری مالکیت کالا از فروشنده به خریدار قبض انبار را دریافت کند.

برای دریافت اطلاعات و خدمات از ترخیص کار مرز سردشت با ما تماس بگیرید.

شرایط ترخیص کالا از مرز سرو

فرآیند ترخیص کالا از مرز سرو طبق قوانین وضع شده انجام می پذیرد. بنابراین دانستن شرایط ترخیص کالا یکی از موارد مهمی است که تجار و بازرگانان باید از آن اطلاع داشته باشند. بعضی از این شرایط را برای شما شرح می دهیم: 

  1. داشتن مدارک و مجوز های لازم جهت ترخیص کالا از مرز سرو یکی از شرایط مهم برای ترخیص کالا از گمرک سرو می باشد. شما با تهیه مدارک لازم نشان میدهید که تمام مراحل واردات کالای خود را به شکل قانونی انجام می دهید. 
  2. یکی از مدارک لازم داشتن کارت بازرگانی می باشد، که توسط سازمان گمرک کشور صادر می شود. این کارت نشان دهنده این است که تمام کار های بازرگانی و صادرات و واردات طبق نظارت گمرک انجام می شود. 
  3. یکی از نکات مهمی که به آن توجه می شود این است که کالای وارداتی توسط کارشناس یا خود شخص بازرگان ارزش گذاری می شود و بعد بر اساس همین ارزش گذاری حقوق گمرکی اخذ می شود. 
  4. بعد از اخذ اظهارنامه مشخصات کالا در سیستم درج می شود، و بررسی های گمرکی انجام می پذیرد. بعد از تمام بررسی ها یک شماره کوتاژ به تاجر داده می شود و بقیه اسناد و مدارک به آن ضمیمه می شود. شماره کوتاژ نشان می دهد کالا تحت نظارت گمرک حمل و نقل آن کاملا قانونی می باشد. 

احراز هویت:

در این بخش مالیت صاحب کالا باید به اثبات برسد، زیرا گمرک سرو نیز مانند تمام گمرک های ایران باید مالکیت فردی که اظهار نامه دریافت می کند را باید ثابت کند، بنابراین مهم ترین بخش کار گمرک این است که مالکیت کالا را مشخص کند. 

پرداخت و دریافت مجوز ترخیص:

بعد از بررسی تمام اسناد و مدارک توسط مامورین گمرک سند ترخیص صادر می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص کالا از مرز خسروی تماس حاصل نمایید.

هزینه ترخیص کالا از گمرک سرو

هزینه گمرک شامل تمامی مواردی می شود که در روند عملیات گمرک می باشد. این هزینه ها شامل هزینه باربری، انبارداری، تخلیه، تعرفه آزمایشگاهی، کارشنای کالا و غیره… در بعضی مواقع صاحبان کالا به دلیل نپرداختن هزینه گمرکی مدت ها کالایشان در انبار گمرک می ماند، همین موضوع باعث می شود هزینه های انبارداری افزایش یابد.

هزینه های ترخیص کالا از مرز سرو در تمام گمرک های ایران یکسان می باشد، و منظور از هزینه های گمرکی هزینه تمام خدماتی است که توسط گمرک ارائه می شود. علاوه بر هزینه های خدمات گمرکی، هزینه دیگری نیز توسط گمرک گرفته می شود، گمرک با توجه به ارزش واقعی کالا بخشی از ارزش کالا وارداتی را از شخص وارد کننده اخذ می کند.

جهت کسب اطلاع از ترخیص کالا از مرز پرویزخان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *