آشنایی با نکات صادرات محصولات ارگانیک

نکات صادرات محصولات ارگانیک چیست؟ امروزه مردم دنیا به ارزش بالای محصولات ارگانیک پی برده اند و به خوبی می دانند که استفاده از محصولات ارگانیک می تواند سلامتی آن ها را بطور چشمگیری حفظ کند. محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که برای پرورش آن ها از هیچ نوع کود شیمیایی و سموم استفاده نشده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات ترخیص کالا از مرز رازی با ما در تماس باشید.

نکات صادرات محصولات ارگانیک چگونه است؟

محصولات ارگانیک سرشار از آتی اکسیدان هستند که می توانند بدن انسان را در برابر بیماری ها از جمله سرطان حفظ کنند. بازرگانان باید محصولات ارگانیک را از غیر ارگانیک به خوبی تشخیص دهند. قبل از صادرات محصولات ارگانیک چهار مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که در ادامه به آن می پردازیم.

آشنایی با نکات صادرات محصولات ارگانیک

محصولی که به عنوان ارگانیک آماده صادرات می شود باید دارای گواهینامه ارگانیک باشد که بواسطه آشنایی با نکات صادرات محصولات ارگانیک می توانید به این مورد دست پیدا کنید. اصولا بر روی این محصولات از برچسب 100 درصد ارگانیک استفاده شده است. محصولات ارگانیکی که حداقل 70 درصد آن از مواد ارگانیک تشکیل شده است 30 درصد باقی مانده نیازی به گواهی ندارد. اگر مواد غذایی کمتر از 70 درصد از مواد طبیعی تولید شده باشد دیگر ارگانیک به شمار نمی رود.

به طور کلی برای محصولات ارگانیک یک سری استانداردها در نظر گرفته شده است که در زمان صادرات آن باید به آنها توجه شود. استانداردی که کشور آمریکا برای محصولات ارگانیک در نظر گرفته بسیار در درجه معتبری قرار دارد، در استانداردهای ارگانیکی محصولات صادراتی آمریکا استفاده از هر گونه موادی که باعث تغییرات ژنتیکی شود ممنوع می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ترخیص کار مرز رازی با فرتاک ترخیص تماس بگیرید.

یکی از نکات صادرات محصولات ارگانیک این است که بدانید برای پرورش محصولات ارگانیک نباید از هر گونه سموم شیمیایی و کودهای شیمیایی استفاده شود. البته محصولات ارگانیک شامل محصولات کشاورزی و دامی می باشد. بنابر توضیحاتی که گفته شد تاجران باید بتوانند محصولات ارگانیک را از محصولات غیر ارگانیک تشخیص دهند. در اینجا می خواهیم بدانیم که محصولات ارگانیک چه دامی و چه کشاورزی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان آن ها را به عنوان محصولات ارگانیک صادر کرد.

 نکات صادرات محصولات ارگانیک چیست

5 مورد از نکات صادرات محصولات ارگانیک

  • اولین موردی که می توان در نکات صادرات محصولات ارگانیک به آن اشاره کرد پرورش محصولات ارگانیک است. در پرورش محصولات ارگانیک بر خلاف محصولات غیر ارگانیک از کودهای شیمیایی برای رشد بهتر استفاده نمی شود، بلکه از کودهای طبیعی مانند کمپوست استفاده می کنند. 
  • علف های هرز در محصولات ارگانیک به صورت دستی برداشته می شود تا به رشد بهتر گیاه و میوه کمک کند، در حالی که در پرورش محصولات غیر ارگانیک از مواد شیمیای برای از بین رفتن علف های هرز استفاده می شود. 
  • معمولا گیاهان و میوه ها دچار آفت می شوند ولی در روش آفت کشی ارگانیک از سموم شیمیایی به هیچ عنوان استفاده نمی شود، بلکه از سموم طبیعی و حشرات و پرندگان برای از بین بردن آفت استفاده می شود. 
  • محصولات دامی ارگانیک نیز باید بر اساس یک سری قوانین پرورش پیدا کنند، بدین صورت که برای پرورش سریع دام هیچگاه از هورمون ها نباید استفاده کرد، بلکه باید با دادن غذا و علف تازه آنها را پرورش داد. تا گوشتشان نیز کاملا سالم و ارگانیک باشد. 
  • یکی از مواردی که در نکات صادرات محصولات ارگانیک باید به آن توجه داشته باشید این است که گاهی اتفاق می افتد که دائم دچار بیماری می شود. در روش ارگانیک بیماری را از طریق مسکن های مفید و چرای دامی بهبود می دهند در حالی که در پرورش محصولات غیر ارگانیک از آنتی بیوتیک ها برای این کار استفاده می کنند. بنابراین باید توجه داشت که محصولات ارگانیک بر اساس استانداردهای مشخص تولید می شوند و این استانداردها باید بر طبق استانداردهای جهانی باشد. 

جهت کسب اطلاع از ترخیص کالا از مرز پرویزخان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تاجرانی که قصد صادرات محصول ارگانیک را به خارج از کشور دارند باید این نکته را بدانند که محصولات آنها باید از نظر درجه ارگانیک بودن تحت آزمایش قرار بگیرد و صرف اینکه بگویند این محصول ارگانیک است فاقد اعتبار می باشد. امروزه پرورش محصولات ارگانیک به صورت محدود صورت می گیرد و کشورهای زیادی در جهان هستند که مشتری خوب محصولات ارگانیک هستند. 

کشور ایران به دلیل شرایط آب و هوایی که خوبی که دارد یکی از بهترین کشورها برای تولید محصولات ارگانیک به شمار می رود. ولی متاسفانه پرورش محصولات ارگانیک به دلیل داشتن ضایعات بسیار و همچنین زمان بر بودن تولید و رشد کمی مورد بی توجهی قرار گرفته است. بیشتر تولید کننده ترجیح می دهند برای سود بیشتر و داشتن محصولات بیشتر و نتیجه گیری سریعتر به استفاده از کود های شیمیایی روی می آورند.

برای دریافت اطلاعات و خدمات از ترخیص کار مرز باشماق با ما تماس بگیرید.

 تاجران باید به خوبی بدانند که صادرات محصولات ارگانیک دارای نکات زیادی است که باید به تک تک آن ها اهمیت داده شود. کشور ما نیز جزو کشورهایی است که به صادرات محصولات ارگانیک می پردازد. بازرگانان به خوبی با این نکته آشنا هستند که محصولشان باید استاندارد های جهانی را برای صادرات داشته باشد. موارد ذکر شده نکات صادرات محصولات ارگانیک به حساب می آید که بهتر است در کسب و کار خود به آن توجه داشته باشید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *