تعیین مهمترین تخلفات گمرکی چگونه است؟

گمرک به عنوان یکی نهاد دولتی دارای قوانین مخصوص به خود می باشد، رعایت قوانین گمرکی از جمله مهم ترین تخلفات گمرکی یکی از مواردی است که باید هم عوامل گمرکی و هم بازرگانان به آن توجه داشته باشند. گاهی پیش می آید که در بعضی موارد اداری گمرکی تخلفاتی صورت می گیرد. 

دریافت حقوق گمرکی یکی از ملزومات گمرک می باشد زیرا گمرک ها درآمد خود را از طریق همین طریق کسب می کند. بنابراین عدم پرداخت این حقوق می تواند در بخش درآمدی گمرک اختلال ایجاد کند. در واقع حقوقی که ما در گمرک می پردازیم همان مالیاتی است که به طور غیر مستقیم از ما اخذ می شود. 

جهت کسب اطلاع از ترخیص کالا از مرز پرویزخان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

اگر بخواهیم حقوق گمرکی را به طور عام مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم حقوق گمرکی مبلغی است که گمرک بابت تمامی خدماتی که به تاجر و بازرگان می دهد را شامل می شود. بعضی از این خدمات مانند آزمایشگاه و نمونه گیری، انبارداری و غیره است. حال می خواهیم بدانیم منظور از مهم ترین تخلفات گمرکی چیست؟

منظور از آشنایی با مهم ترین تخلفات گمرکی چیست؟

به تمامی فعالیت هایی که مغایر با قوانین گمرک باشد تخلفات گمرکی گفته می شود. در اینجا به تعدادی از مهم ترین تخلفات گمرکی می پردازیم.

مهم ترین تخلفات گمرکی کدامند؟

هرگاه بدون اینکه اظهارنامه ارائه شود کالایی از گمرک خارج شود و بعد از آن کالای مربوطه کشف شود، این خود یکی از مهم ترین تخلفات گمرکی محسوب می شود و متضاد با قوانین گمرک می باشد. 

گاهی فرد متخلف در هنگام ترخیص  کالای مجازی  را در گمرک به جای کالای مجاز دیگری جا بزند، این در حالی است که حقوق گمرکی کالایی که معرفی شده از کالای مشابه متفاوت است، این مورد نیز جزو مهم ترین تخلفات گمرکی به شمار می رود. 

تخلفات انتظامی یا تخلفات نقض قوانین گمرک نیز جزو تخلفاتی است که گاها اتفاق می افتد. در این مورد اگر چه زیان مالی به حقوق گمرکی وارد نشده است ولی قوانین آیین نامه گمرک که بسیار اهمیت دارد نقض شده است و این از تخلفات بارز در گمرک به حساب می آید. 

اظهار نام کشور مبدا کالای وارد شده باید به درستی انجام شود و کالای وارد شده با کشور مبدا همخوانی داشته باشد در غیر این صورت عدم تطابق میان کالا و کشور سازنده یا مبدا موجب زیان مالی به گمرک می گردد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص کالا از مرز خسروی تماس حاصل نمایید.

در صورتی که این تخلف مشخص شود وارد کننده علاوه بر اینکه باید مابه التفاوت کالای وارد شده را بپردازد، باید 10 درصد یا یک برابر مابه التفاوت کالا را با توجه به قوانین گمرک پرداخت کند. اما برای اینکه مهم ترین تخلفات گمرکی به وجود نیاید باید مسائلی که موجب می شود تا این تخلفات ایجاد شود را مورد بررسی قرار داد. 

مهمترین تخلفات گمرکی کدامند؟

یعنی اینکه چرا وارد کنندگان به دنبال وارد کردن کالاهایی هستند که ورود آن ها به کشور مجاز نیست و از لحاظ اقتصادی برای دولت مقرون به صرفه نمی باشد. اگر به طور ریشه ای علل این رفتار شناسایی شود می توان تا حد زیادی از قاچاق بسیاری از کالاها جلوگیری کرد. کالای خارجی به دلایل مختلف مورد پسند وارد کننده و خریداران است، عوامل مختلفی افراد را به سمت قاچاق کالا سوق می دهد با بررسی این عوامل می توان جلوی این تخلفات را گرفت. 

یکی از عللی که وارد کنندگان و افراد را به سمت کالای قاچاق تشویق می کند کیفیت و مطلوب بودن کالای مورد نظر است با آگاهی از اینکه چه عواملی موجب انجام قاچاق می شود می توان جلوی این تخلف را گرفت و از ضرر های وارد شده به اقتصاد کشور جلوگیری کرد. 

برای دریافت اطلاعات و خدمات از ترخیص کار مرز سردشت با ما تماس بگیرید.

یکی دیگر از عواملی که سبب به وجود آمدن مهم ترین تخلفات گمرکی می شود این است که حقوق گمرکی به حد بالاست که تاجر ترجیح می دهد به خرید کالای قاچاق روی بیاورد. ولی با این وجود کسانی که به تخلفات قاچاق کالا می پردازند به سود بیشتر فکر می کنند به همین دلیل وارد کردن کالا از طریق قانونی را رها کرده و از راه های غیر قانونی استفاده می کنند. 

تعیین مهم ترین تخلفات گمرکی چگونه است؟

مهم ترین تخلفات گمرکی توسط مرجعی که وظیفه این کار را بر عهده دارند انجام می شود. این مراجع به بررسی تخلفات غیر کیفری گمرکی مانند تطابق کالا با تعرفه گمرکی و همچنین تشخیص نوع کالا و بعضی اختلافات گمرکی کالا که بر ضد قوانین گمرکی و واردات و صادرات است را مورد بررسی قرار می دهند. 

برای دریافت اطلاعات و خدمات از ترخیص کار مرز باشماق با ما تماس بگیرید.

در رای صادر شده مابه التفاوت مبلغ کالا با توجه به رای کمیسیون تجدید نظر باید پرداخت شود. البته فرد متخلف می تواند به رای صادره اعتراض کند تا در دیوان عدالت اداری دوباره به آن رسیدگی شود.   

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *