سومار، یک شهر مرزی در قصر شیرین کرمانشاه می باشد و یکی از نزدیک ترین مرزها به عراق بوده که تنها ۱۵ کیلومتر با عراق فاصله دارد و صادرات کالاهای ما از این شهر به عراق صورت می گیرد. عرضه کننده خدمات مرز سومار، با ارایه خدمات خود با نظارت اداره کل استاندارد در قصر شیرین، رضایت هموطنان را در پی دارد و هدف این مرکز نظارت مستقیم کالاهای صادراتی و وارداتی می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

عرضه کننده خدمات مرز سومار

صفر تا صد ترخیص کالا

صفر تا صد ترخیص کالا ترخیص کالا به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای آزاد کردن کالا انجام می شود و برای این موارد، نیاز به مدارکی می باشد که به صورت الکترونیکی ثبت شده و البته در این مسیر، هزینه هایی را نیز باید متقبل شوند. فرایند انجام این کار، پیچیده و تخصصی بوده و کسی که این کار را انجام می دهد به ترخیص کار معروف می باشد. اگر برای این کار تخصص وجود نداشته باشد کارها با صرف انرژی و وقت و هزینه های بیشتری انجام می شوند در اینجا به اختصار مراحل ترخیص کالا را شرح می دهیم.

در شرکت ترخیص کار گمرک برای ترخیص کالا ابتدا با توجه به نوع کالا ها مجوزها دریافت می شوند مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص برای این منظور می باشند که شما بتوانید ثابت کنید نقل و انتقالات و اظهارات شما در این زمینه قانونی بوده تا بتوانید تجارت شما را در مراجع قانونی رسمی نشان دهید.

روال آن شامل دریافت لیستی به نام پرفرما بوده و مجوز ثبت سفارش بازرگانی گرفته می شود سپس کالاهای موردنظر را بیمه کرده و برای هماهنگی در مبدا و مقصد به بازرسی سپرده می شوند بعد از این مرحله پرونده ای برای تخصیص ارز و حواله بانکی تشکیل شده و اسناد از شرکت حمل و نقل بین المللی دریافت می شود و مدارک کامل شده و پیش نویس دور اظهاری انجام می شود و کارشناس فنی گمرکی و بازرگانی تایید می کند و با دور اظهاری واردات، مراحل ترخیص به پایان می رسند.

مدارک لازم جهت ترخیص کالا مرز سومار

مدارک لازم جهت ترخیص کالا مرز سومار برای ترخیص کالا در مرز سومار نیاز به مدارکی می باشد که عبارتند از:

1• ترخیصیه: به سندی که شرکت حمل و نقل برای ورود کالا به صورت الکترونیکی به گمرک ارسال می کند ترخیصیه گفته می شود.

2• قبض انبار: هر کالایی که به اماکن گمرکی تحویل داده می شود در دفتر مربوطه ثبت و فهرست می شوند و برای هر کدام قبض جداگانه ای صادر می شود.

3• بارنامه: به سندی که حمل کننده و یا نماینده او پس از ارایه کالا صادر می کند و نشان دهنده حمل کالا از مبدا به مقصد باشد بارنامه می گویند که اصلی ترین سند تجاری بین المللی محسوب می شود.

4• پیش فاکتور: پیش فاکتور سندی می باشد که فروشنده صادر کرده و شامل اطلاعاتی نظیر نام و آدرس فروشنده و خریدار، نوع، قیمت و مقدار کالا و زمان تحویل و… می باشد.

5• فاکتور: فاکتور نیز سندی است که فروشنده برای خریدار صادر می کند و در آن مبلغی که باید در ازای کالای دریافتی بپردازد مشخص می شود.

6• لیست عدل بندی: لیست عدل بندی یا پکینگ لیست به سندی گفته می شود که برای انجام تشریفات گمرکی و صادرات و واردات، مورد استفاده می باشد و مشخص می کند که کالای صادراتی شامل چه اقلامی و در چه وزن و ابعاد و… می باشند.

7• گواهی مبدا: به سند بین المللی که اتاق بازرگانی تدوین می کند و مخصوص کشور مبدا می باشد گواهی مبدا می گویند.

8• ثبت سفارش بازرگانی: هر کشوری که قصد واردات کالا به کشور را دارد باید از سازمان توسعه تجارت، مجوز ثبت سفارش بازرگانی بگیرد.

9 • بیمه نامه: شرکت بیمه برای پوشش خطرات و خساراتی که ممکن است در امر حمل و نقل کالاها شامل آن شود؛ در ازای پرداخت مبلغ معینی از سوی بیمه گزار، بیمه نامه صادر می کند.

مرکز خدمات مرز سومار

مرکز خدمات مرز سومار در مرکز خدمات سومار، انواع خدمات مربوط به صادرات و واردات انجام می شود علاوه بر مدارکی که برای ترخیص کالا نیاز می باشد مجوزهای دیگری مثل مجوز ارشاد، مجوز سازمان انرژی اتمی و وزارت ارتباطات و …مورد نیاز می باشند. اکثر صادرات ایران به عراق شامل شیشه، کاشی، کریستال و … می باشد که از راه سومار صادر می شوند.

از خدمات دیگر این مرکز بازرسی کالاهای صادراتی و نیز کنترل کیفیت آنها و استعلام پروانه استاندارد و نمونه برداری کالاهای صادراتی و مرجوعی از عراق و… می باشد. اگر حوزه کاری شما نیز به این مرکز مربوط می شود می توانید به ما مراجعه نمایید و یا با برقراری تماس و یا مراجعه به وب سایت ما از اطلاعات کامل تری در مورد هزینه خدمات مرز سومار برخوردار شوید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *