یکی از مرزهای شمال غربی کشور ایران، ترخیص کالا مرز پرویزخان نام دارد. این گمرک در استان کرمانشاه، شهرستان قصرشیرین واقع شده است. دلیل نامگذاری آن، این است که در همسایگی روستای پرویزخان در کشور عراق قرار دارد. این مرز یکی از مهم ترین بازارچه های اقتصادی می باشد که در آن تجارت و بازرگانی تمامی کالاهای غیرنفتی انجام می شود. این گمرک یکی از ارزان ترین گمرک ها جهت حمل و نقل کالا هاست، به دلیل اینکه مرزی زمینی است و رفت و آمد در آن از طریق کامیون های سنگین انجام می شود.

بازرگانی ترخیص کالا مرز پرویزخان

چارت ترخیص کالا از گمرک پروزخان

چارت ترخیص کالا از گمرک پروزخان لازم به ذکر است برای ترخیص کالا از گمرک یک سری مدارک نیاز است که در همه گمرک ها مشترک هستند. تنها وجه تمایز آنها در هزینه ها ی ترخیص و سرعت انجام کار است. برای اینکه ترخیص کالای پستی از گمرک پرویزخان انجام شود، باید صرفا از طریق صاحب کالا که دارای کارت بازرگانی است و یا فرد حق العمل کار اقدام شود. ضمنا در ترخیص کالا پرویزخان، تا زمانی که فروشنده مدارک انتقال مالکیت را برای خریدار ارسال نکند، امکان دریافت قبض انبار وجود ندارد. همچنین برای اینکه بتوان کالایی را ترخیص کرد، باید اظهارنامه مالیاتی تنظیم شود.

برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی، یک سری مدارک موردنیاز است، ازجمله قبض انبار، فاکتور، بیمه نامه، بارنامه،کارت بازرگانی، عوارض و مالیات و …. . پس از جمع آوری این مدارک، به راحتی می توان اظهارنامه را تنظیم نمود.بنابراین به دلیل وجود تشریفات گمرکی، وقت گیر بودن فرایند ترخیص کالا و تغییراتی که به صورت دوره ای در بخشنامه ها ایجاد می شود، بهتر است برای ترخیص کالای پستی با یک مشاور و یا ترخیص کار خبره مشورت کرد. یک ترخیص کار زبده می تواند کارهای ثبت سفارش و خرید کالا، حمل و نقل کالا، پیگیری تشریفات گمرکی و… را به راحتی و بدون دردسر انجام دهد.

قیمت انواع ترخیص کالا مرز پرویزخان

قیمت انواع ترخیص کالا مرز پرویزخان ترخیص کالا مرز پرویزخان را می توان پس از گمرک بندرعباس به عنوان بزرگترین گمرک صادراتی کالا دانست. در این گمرک که قیمت انواع ترخیص کالا بسیار مناسب است، زمینه اشتغال زایی غیرمستقیم برای حدود 3 هزار نفر ایجادشده است و با صادرات حدود سه میلیارد دلار در سال، حدودا 48 درصد از کل صادرات ایران به عراق را شامل می شود. همانطور که ذکر کردیم، ترخیص کالا مرز پرویزخان در نقطه صفر مرزی ایران و کشور عراق واقع شده است. به همین دلیل این دو منطقه دارای فرهنگ و زبان مشترکی هستند که همین موضوع سبب شده است، در ترخیص کالا مرز پرویزخان رونق تجاری و اقتصادی ایجاد شود.

عوامل بسیاری بر روی قیمت انواع ترخیص کالا تاثیرگذار هستند. بطور مثال، هنگام صادرات بار از ترخیص کالا مرز پرویزخان، ابتدا یک سری هزینه های اداری و گمرکی محاسبه می شوند. برخی از آن ها شامل هزینه بارگیری و پارکینگ تریلر یا کامیون، عوارض ورودی، هزینه تخلیه، هزینه باسکول، هزینه انعام کارگران برای تخلیه و بارگیری، کرایه حمل تریلر یا کامیون می باشند. لازم به ذکر است که سرعت بارگیری و تخلیه در گمرک مرز پرویزخان بسیار بالاست و روان بودن رفت و آمد در آن، باعث شده است که یکی از ارزان ترین مرزها برای صادرات کالا به شمار بیاید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *