گذرگاه مرزی بازرگان در استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران به‌ عنوان مهم‌ترین گذرگاه مرزی کشور در چند سال اخیر می باشد. گذرگاه مرزی نقش کریدور ترانزیتی ایران به آسیا و اروپا را ایفا کرده و از نظر تجارت و ترانزیت در بین بیش از 20 گذرگاه مرزی دیگر در ایران پیشتاز است. این شرکت با ارائه خدمات ترخیص کالا مرز بازرگان، در این راستا به روش های مختلف به تاجران کمک می کند.

عرضه خدمات ترخیص کالا مرز بازرگان

بررسی مراحل ترخیص تلویزیون از گمرک

بررسی مراحل ترخیص تلویزیون از گمرک 1. نمایندگی های حمل و نقل – اولاً، نمایندگان حمل و نقل، مسئول حمل تلویزیون از کشور خارجی هستند.

2. بارنامه عنوان مالکیت تلویزیون را می دهد. در صورتی که شخص دارای عنوان نتواند برای ترخیص برود، باید مجوز امضا شده ای را به فرد انتخاب شده برای انجام کار به همراه یک کپی از فرم تصویر شناسایی بدهد. ممکن است برای این خدمات هزینه ای لازم باشد.

3. گیرنده تلویزیون باید بارنامه را به انبار تلویزیون بندر ببرد، جایی که کارمندان بندر حاضر، مکان تلویزیون را جستجو می کنند. تلویزیون توسط اداره بندر پردازش می شود و کلیه هزینه های مربوط به بندر به عنوان مثال، هزینه جابجایی، اجاره و ……. سپس برگه تحویل، برگه موقعیت مکانی و رسید بندر را به گمرک ارائه می دهند.

4. سپس کارکنان بندر تلویزیون را به منطقه معاینه گمرک می‌آورند، جایی که مقامات بندر به شما اطلاع می‌دهند که تلویزیون برای بررسی توسط مأموران گمرک و مالیات غیرمجاز آماده است.

5. در این مرحله، مامور گمرک و مالیات از شما درخواست می کند که: یک کارت شناسایی تصویری یا نامه ای که به شما اجازه می دهد تا از طرف مالک ترخیص کالا را انجام دهید، ارائه دهید.

7. اصل رسید باید به افسر ارائه شود تا در ارزیابی ارزش کالا کمک کند. در صورت عدم وجود رسیدهای اصلی، مأمور گمرک ارزشی را بر اساس ارزش کالا های مشابه مطابق با قانون گمرک، ارزیابی می کند.

8. ارزیابی در صورت‌ حساب ثبت می‌شود و در صورت وجود، از عوارض و مالیات‌ هایی که به دولت تعلق می‌گیرد مطلع خواهید شد.

9. افسر گمرک ورود عوارض غیر تجاری را تکمیل می کند در صورت لزوم همراه با صورتحساب و سایر اسناد بندر به صندوقدار ارسال می کند.

10. صندوقدار گمرک نام شما را در سیستم نشانی عمومی صدا می کند و شما به خط می پیوندید تا در صورت لزوم پرداخت عوارض را انجام دهید. در نهایت، زمانی که همه عوارض و مالیات ها پرداخت شد، صندوقدار رسید تحویل را به شما می دهد. شما مدارک را به پرسنل بندر ارائه خواهید کرد تا کالا در اختیار شما قرار دهند.

هزینه ترخیص کالا مرز بازرگان

هزینه ترخیص کالا مرز بازرگان هزینه ترخیص کالا که تاجران باید پرداخت کنند با میزان آشنایی آن ها با قوانین تجاری صادراتی و وارداتی ارتباط مستقیمی دارد. هر چقدر که تاجران بتوانند اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند، می توانند هزینه هایی را که باید پرداخت نمایند، به میزان زیادی کاهش دهند. از این رو توصیه می شود که کسانی که شناخت زیادی به مراحل صادرات و ترخیص کالا ندارند، با شرکت های ترخیص کالای صادراتی همکاری نمایند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *