سومار یکی از شهرهای کوچک غربی در کشور ایران محسوب می شود. این شهر یکی از شهرهای مرزی است و در واقع بخشی از شهرستان قصر شیرین در استان کرمانشاه است. سومار با کشور عراق هم مرز است. مرز سومار مانند بقیه مرزهای ایران خدمات گمرکی را ارائه می دهد. از جمله خدمات دیگر این مرز خروج زائرین ایرانی برای زیارت کربلا است و به دلیل نزدیک بودن این شهر با شهرهای عراقی می تواند بهترین گزینه برای خروج از کشور و رسیدن به کشور عراق باشد. در ادامه نوشتار به برخی از خدمات مرز سومار اشاره می نماییم.

ارائه خدمات مرز سومار

مختصری درباره ترخیص کالا

مختصری درباره ترخیص کالا مرز سومار یکی از امن ترین و مهم ترین مرزها برای ترخیص کالا و تجارت و بازرگانی است. برای ترخیص کالا مهم ترین موضوع این است که از مراجع ذیربط مجوز لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین نحو و در کمترین زمان کالا تجاری خود را ترخیص نماییم. این مجوز به شما کمک می کند تا انتقال کالاها کاملا به صورت قانونی انجام شود و مشکلی برای بازرگانان پیش نیاید و مهر کالای قاچاق بر روی کالاهای شما نخورد.

برای ترخیص کالا لازم است کارت بازرگانی و کارت حق العمل خود را به همراه داشته باشید. از دیگر نکاتی که به هنگام ترخیص کالا باید به آن توجه نمود ارزش کالاهای وارداتی است. برای اینکه در هنگام ترخیص کالا به مشکل برنخورید ابتدا باید از یک ترخیص کار کالا برای تعیین ارزش کالاهای وارداتی استفاده نمایید تا ارزش کالاها با میزان کالاها و نوع آنها هم خوانی داشته باشد. لازم به ذکر است هر مرزی ترخیص کار گمرکی مربوط به آن مرز را دارد و شما باید به این نکته هنگام ترخیص توجه نمایید.

ثبت اظهارنامه ها از دیگر موارد ترخیص کالا است. این فرم ها را باید تاجرین به صورت کامل پر نمایند. بعد از ثبت اظهارنامه نوبت به اظهار کالا و ثبت هویت آنها می رسد. در واقع این دو بخش همان بررسی های گمرکی محسوب می شوند. بعد از بررسی های به عمل آمده و اگر همه قوانین مربوط به ترخیص کالا به درستی صورت گرفته باشد در نهایت شماره ثبت کالا ها صورت می گیرد.

در واقع این شماره ثبت نشان می دهد که کالاها توسط تاجرین به صورت کاملا قانونی وارد کشور شده اند. بعد از انجام مراحل قانونی کنترل های گمرکی بر روی کالاها صورت می گیرد. در این مرحله بعد از بررسی های به عمل آمده سند ترخیص کالا توسط پایانه مرزی صادر می شود.

طریقه ترخیص کالا مرز سومار

طریقه ترخیص کالا مرز سومار وارد کردن کالاها در هر کشوری با توجه به قوانین آن کشور متفاوت است. ترخیص کالا در مرز سومار نیز قوانین خود را دارد. برای ترخیص کالا از مرز سومار نیز مانند مرزهای دیگر نیاز به کارت بازرگانی زیر نظر وزارت سمت دارید. در مرز سومار تمامی کالاها بیمه می شوند و از این رو این مرز یکی از مرزهای امن به شمار می رود.

طریقه ترخیص کالا در مرز سومار بدین شکل است که ابتدا باید پرفرما و پکینگ لیست را به همراه داشته باشید. وجود مجوز اخد ثبت سفارش بازرگانی از دیگر مراحل ترخیص کالا در این مرز است. برای اینکه ارز و حواله بانکی به شما تعلق بگیرد برای وارد کردن کالا نیاز است پرونده تشکیل دهید و آن را در سیستم پایانه مرزی سومار ثبت نمایید.

نرخ خدمات مرز سومار

نرخ خدمات مرز سومار مرز سومار نسبت به بقیه پایانه های مرزی حق العمل گمرکی کمتری دریافت می کند و شما می توانید کالاهای وارداتی خود را با قیمت مناسب تری در سطح بازار توزیع نمایید. شرکت ترخیص کالا وظیفه ترخیص و وارد کردن کالاها و همین طور صادر نمودن کالاها را به عهده دارد. یکی از شرکت هایی که همواره سعی نموده است که بهترین خدمات را به تاجرین و بازرگانان در زمینه وارد و صادر نمودن کالا ارائه دهد مجموعه ما است. شما عزیزان می توانید برای آشنایی با شرکت ما و همین طور اطلاع از فرآیند کاری ما به سایت شرکت مراجعه نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *