مرز باشماق مریوان از مرزهای مهم کشور محسوب شده که بیشتر صادرات و واردات کالاها از این مسیر، انجام می گیرد و نقش مهمی در اقتصاد کشور بازی می کند. هزینه خدمات مرز باشماق مریوان شامل خدمات مربوط به انبارداری، تخلیه بار و نگهبانی و.. می باشد که بارها از این راه به عراق صادر می شود. ما در این مرکز خدمات لازم را به هموطنان ارائه می کنیم تا رضایت خاطر آنها را برآورده کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قیمت خدمات مرز باشماق مریوان

مهم ترین ضوابط در خدمات مرز باشماق

مهم ترین ضوابط در خدمات مرز باشماق در نظام جمهوری اسلامی، وظایف گمرک تنها صادرات و واردات نمی باشد و ‌ طیف وسیعی از ضوابط را شامل می شوند. در مرز باشماق نیز قوانین و ضوابط دو طرف شامل مواردی می شود که برخی از انها را ذکر می کنیم. استقرار این بازارچه ها منوط به حضور گمرک بوده و مقررات صادرات و نظارت آنها بر عهده گمرک گذاشته شده است. صادرات کالا تنها با توجه به تعهدنامه کتبی صادرکننده امکان پذیر می باشد و ورود و ترخیص کالاها با ارایه فاکتور فروش غرفه انجام می گیرد.

اگر کالای وارد شده ای از بازارچه طرف مقابل نباشد و فاکتور فروش نداشته باشد قیمت آن به وسیله گمرک تعیین می شود. وزارت بازرگانی، سهم مبادلات ارزی و لیست کالاها را با توجه به امکانات و نیازمندی ها و توافق دو طرف مشخص می کند. همچنین واردات کالاها طبق گواهی سپرده ارزی و میزان مجاز تعیین شده از مرز انجام می شود و کلیه افراد ساکن مناطق مرزی می توانند در در بازارچه مرزی فعالیت کنند.

مبادلات در بازارچه مرزی تنها با حضور ماموران گمرک، وزارت بازرگانی و نیروی انتظامی بوده و مبادله پس از تعیین نوع و میزان کالاهای وارداتی و صادراتی انجام می شود افراد شاغل در بازارچه مرزی، برای وارد یا صادر کردن اقلام قابل مبادله لازم است سود بازرگانی و عوارض گمرکی را پرداخت نمایند و به این ترتیب اسناد صادره تایید شده برای رفع تعهدات ارزی معتبر بوده و ایران مکلف است تسهیلات لازم در این مورد را فراهم نماید تا مانع از حمل چند برابری کالا شود.

هزینه خدمات مرز باشماق مریوان

هزینه خدمات مرز باشماق مریوان در بازارچه باشماق مریوان که در نقطه صفر مرزی قرار دارد و این بازارچه مرزی در جوار گمرک، ترخیص کالاها را با توجه به تفاهم نامه ای که بین دو کشور مرزی تعیین می شوند کالاها و صادرات خود را با هم رد و بدل می کنند. ترانزیت کالاها از این مسیر به کردستان عراق انجام می گیرد. خدمات مرز مریوان برای ترخیص کالاها و نظارت بر صادرات و واردات کالا ها بوده که شامل انواع محصولات کشاورزی و جالیزی، لوازم خانگی، پوشاک، زیورآلات و…می باشد.

این مرز سبب پیشرفت اقتصادی این منطقه و جلوگیری از مهاجرت سیل عظیمی از افراد به نقاط دیگر شده است. گمرک این منطقه حمل و نقل، انبارداری، صادرات و واردات و امور مسافرتی و خدمات گمرکی با کیفیت دیگر را با هزینه ناچیز به فعالان اقتصادی ارائه می دهند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *