به طور ساده می‌توان گفت ترخیص کالا از گمرک، فرآیندی است که در آن می توان کالای وارداتی به کشور را با استفاده از یک سری عملیات، انجام داد. در واقع اصطلاح ترخیص کالا را زمانی به کار می برند که کالایی را به گمرک اظهار شده است را برای وارد کننده یا صادر کننده کالا آزاد نمایند. این فرآیند، یک فرآیند چند مرحله ای می باشد که توسط شرکت ترخیص کالا یا ترخیص کار گمرک انجام می شود. به طور معمول شما برای آزاد کردن یک محصول ترخیصی، باید یکسری از فرآیند ها از قبیل نرخ خدمات ترخیص کالا مرز باشماق، سود بازرگانی، حقوق گمرکی، تسهیلات برای وارد و صادر کننده و… را در نظر بگیرید.

نرخ ارائه خدمات ترخیص کالا مرز باشماق

اهمیت بازرسی کالا در فرآیند ترخیص کالا

اهمیت بازرسی کالا در فرآیند ترخیص کالا خدمات ترخیص کالا مرز زمینی و بازرسی محصولات، از ضرورت های مهم در ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی است که در سطح بین المللی انجام می گیرد. در فرآیند ترخیص، اهمیت بازرسی از چندین نظر شایان توجه است. از طرفی، دریافت گواهی بازرسی برای ترخیص برخی کالاها که مشمول استاندارد هستند، اجباری محسوب می شود و از اسناد ضروری برای ترخیص کالاست. از طرف دیگر، خریداران می توانند از طریق بازرسی از کمیت و کیفیت محصولات خریداری شده‌ ی خود مطمئن شوند. در این مطلب، بیشتر به بازرسی در فرآیند ترخیص کالا اشاره خواهیم کرد.

همه مواد غذایی در مرز آزمایش می شوند. هیچ امکاناتی برای کنترل دمای مواد غذایی وجود ندارد و بنابراین کامیون ها پس از ترخیص می توانند به مقصد نهایی بروند اما تا زمان دریافت نتایج آزمایش، توزیع غذا امکان پذیر نیست. نمایندگان وزارت بهداشت در مرز برای بررسی داروهایی وجود دارند که قبل از عبور باید از مهر تاییدیه وزارت بهداشت در اربیل برخوردار باشند.

نمایندگانی از وزارت کشاورزی برای بازرسی از محصولات کشاورزی و حیوانات وجود دارند. هیچ محدودیتی در مورد اقلام هیچ کشوری وجود ندارد. کامیون ها در مرز با نمونه گیری بازرسی می شوند. ۸۵ مامور پاکسازی در مرز ثبت شده اند. لیست بسته بندی، صورتحساب کالا، گواهی مبدا و هرگونه اسناد معافیت مالیاتی باید در مرز ارائه شود. زمان عبور برای کامیون های حامل کالاهای غیر غذایی تقریباً ۳ ساعت حمل و نقل است.

بازرگانی عرضه خدمات ترخیص کالا از مرز باشماق

بازرگانی عرضه خدمات ترخیص کالا از مرز باشماق شرکت بازرگانی ما، آماده ارائه خدمات ترخیص کالا از مرز باشماق مریوان در کمترین زمان و هزینه می باشد. متقاضیان زیادی از ما در خصوص نحوه ترخیص کالا سوال می پرسند و همچنین می خواهند بدانند شرایط کار ما چگونه است. از آنجا که اقدامات گمرکی در مبدا و مقصد، یکی از خدمات مربوط به روند تدارکات است. بر این اساس، گروه ما آماده ارائه خدمات در مرز مشترک بین ایران و عراق، در مرز عراق و ترکیه و سایر بنادر و فرودگاه ها می باشند. علاوه بر مراحل گمرکی، فرآیند صادرات کالا از ایران و عملیات ترخیص کالاهای وارداتی به عراق، توسط تیم حرفه ای ما انجام می شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *