امروزه در عرصه سیاست ،بازرگانی یک بخش مهم و غیرقابل انکار می باشد به طوری که شما امروز هیچ کشوری را نمی توانید بیابید که از این اصل پیروی نکند. باشماق یکی از مناطق مرزی کشورمان است که در واردات و صادرات کالا نقش اساسی را ایفا می کند. از این رو دولت بر تعداد مراکز عرضه خدمات ترخیص کالا مرز باشماق در کشور افزوده است تا از این طریق ترخیص کالا مرز زمینی با سرعت بیشتری انجام شود و کالاها در گمرک نمانند.

مراکز عرضه خدمات ترخیص کالا مرز باشماق

مهمترین مراحل ترخیص کالا از مرز باشماق

مهمترین مراحل ترخیص کالا از مرز باشماق امروزه برای انجام هر فرآیندی که شما مد نظر دارید باید در ابتدا یک سری مراحل قانونی طی شود که این موضوع برای ترخیص کالا از مرز باشماق نیز صدق می کند که این مراحل عبارتند ار:

  1. در مرحله اول فرد باید دارای یک اظهارنامه باشد. در واقع این اظهار نامه نشان دهنده یک سری از موارد از قبیل نوع بار و وزن بار و ارزش بار او است که این اظهار نامه از طریق سامانه آنلاین درخواست داده می شود.
  2. در مرحله دوم گمرک اظهارنامه فرد را از او می گیرد و از او می خواهد که یک سری از مدارک مثل بارنامه و در بعضی از موارد اگر محموله دارو یا غذا باشد فرد باید علاوه بر بارنامه تاییدیه سازمان غذا و دارو را نیز به گمرک ارائه دهد و پس از بررسی کامل و دقیق،اظهار نامه را وارد سیستم کرده و به آن یک شماره چند رقمی می دهد که این شماره فقط مختص همان محموله می باشد.
  3. در این مرحله گمرک مدارک ارائه شده را پس از چک کردن نهایی آن را به بخش حسابداری گمرک واگذار می کند.
  4. در انتها فرد باید در قسمت حسابداری گمرک هزینه ترخیص کالا را پرداخت کند تا به او اجازه دهند بار خود را از گمرک بیرون ببرد.

نرخ انجام خدمات ترخیص کالا مرز باشماق

نرخ انجام خدمات ترخیص کالا مرز باشماق اگر بخواهیم در خصوص نرخ انجام خدمات ترخیص کالا مرز باشماق اظهار نظری داشته باشیم می توانیم بگوییم که این نرخ یک عدد ثابتی نیست که قابل ذکر باشد و همواره یک عدد متغیر خواهد بود که ممکن است تحت تاثیر عوامل زیر باشد:

  1. اولین عامل موثر بر قیمت خدمات ترخیص نوع کالا است. طبیعی است که کالاها و محموله هایی که دارای ارزش بیشتری هستند صاحب محموله باید هزینه بیشتری برای گمرک یا هزینه ترخیص کالا در نظر داشته باشد.
  2. دومین عامل موثر بر قیمت خدمات ترخیص وزن کالا می باشد. در واقع این بدان معناست که هر چه محموله شما از وزن بیشتری برخوردار باشد یا به زبان ساده تر سنگین تر باشد شما باید برای آزاد کردن کالای خود از گمرک هزینه بیشتری را بپردازید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *