به طور کلی به عملیات و مراحل کلی صادرات و واردات کالا پروسه ترخیص می گویند، این عملیات می تواند توسط شرکت بازرگانی ترخیص کالا از مرزهای مختلف که اغلب به صورت هوایی می باشد انجام گیرد. اما یکی از مهم ترین فعالیت های عرضه خدمات ترخیص کار مرز پرویزخان، ارزش گذاری بر روی کالای مورد نظر در گمرک می باشد، که این ارزش گذاری از جمله مسائل مهم در ترخیص کالاهای وارداتی یا صادراتی در گمرک می باشد.

عرضه کنندگان خدمات ترخیص کار مرز پرویزخان

انواع تخلفات در پروسه ترخیص کالا

انواع تخلفات در پروسه ترخیص کالا

همان طور که می دانید بازرگانی پروسه ترخیص کالا نیاز به داشتن مهارت و دانش کافی است که بتوان آن را با مهارت لازم سپری کرد و کالای خود را که چه صادراتی و چه وارداتی باشد به صورت کاملا قانونی و بسهولت از گمرک ترخیص کرد، در ادامه به بررسی روند و پروسه خدمات ترخیص کالا پرداخته می شود:

اولین قدم درخدمات ترخیص کار گمرکی، پر کردن فرم اظهار نامه گمرگی می باشد که باید از سایت رسمی گمرگ اقدام به پرکردن این فرم کنید، در این فرم شما به عنوان مالک کالا باید تمام اطلاعات درخواستی از جمله نوع کالا، مشخصات مجوزهای ثبت سفارش، اطلاعات شخصی کارت بازرگانی، رسید انبار و غیره را ثبت کنید، این مرحله اولین پروسه ای است که نشان دهنده‌ی ثبت نام شما برای ترخیص کالا و بررسی اولیه کالای مورد نظر شما توسط مامورین گمرگی می باشد.

توجه داشته باشید بعد طی مرحله‌ی و ثبت نام اولیه ، سایت گمرگی به شما یک شناسه و پسورد می دهد، که باید کاملا آن را حفط کنید. مرحله دوم مرحله احراز هویت شماست برحسب اطلاعاتی که ثبت کردید، اگر تمام مداراک و اطلاعات شما کاملا قانونی و مورد تایید مراکز زی ربط باشد به شما کد کوتاژ تعلق می گیرد که به معنی رسیدن به مرحله دوم از ترخیص کالا مرز هوایی می باشد.

مرحله سوم، پروسه تطابقت کالا، با مدارک ارائه شده توسط شما در مرحله اولیه یا همان مرحله اظهار نامه گمرگی می باشد، اگر نوع مدارک با کالای مورد نظر که توسط مامورین گمرکی بررسی می شود، تطابقت داشته باشد، شما یک قدم از پروسه ترخیص کالا را نیز پشت سر گذاشته اید.

مرحله چهارم کسب مجوز از بعضی سازمان که سازمان های بهداشتی، غذا و دارو، انرژی اتمی، تجهیزات پزشکی و اداره‌ی مالیات را شامل می شود. مرحله‌ی بعدی ارزش گذاری روی کالا می باشد که این مهم بیشتر توسط کارشناسان شرکت بازرگانی گمرک انجام می شود.

قیمت خدمات ترخیص کار از مرز پرویزخان

قیمت خدمات ترخیص کار از مرز پرویزخان

هزینه خدمات ترخیص کالا از مزر پرویزخان با توجه به نوع کالا، و مراحل طی شده بر حسب‌آن متفاوت است و می تواند تعرفه های معین داشته باشد، این مسئله بدون شک در نوع مرزِ ترخیصی نیز بر هزینه اثر گذار است، پس از اخذ سند گمرک و طی مرحله تقریبا نهایی پروسه حمل و نقل و انتقال به انبار و ذخیره سازی کالا انجام می شود که قبل این مرحله صاحب کالا باید تعرفه های مربوط به خدمات گمرکی و حمل ونقل را تسویه کند. مرحله نهایی مرحله‌ی پرداخت هزینه خداماتی گمرگی و در نهایت ترخیص کلی کالا است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *