مرز باشماق یکی از مرزهای اصلی در غرب کشور است که حجم بسیار بالایی از ترانزیت کالا از طریق آن به کشور عراق انجام می شود که یکی از بازارهای مصرف بسیار عالی برای تولیدات داخلی ما می باشد. به همین جهت به عنوان یک گلوگاه اقتصادی است که محموله باید پس از ورود به آن باید با انجام تشریفات گمرکی اجازه خروج دریافت کنند.

انجام کلیه خدمات مرز باشماق در این زمینه توسط شرکت معتبر و نیروی متخصص نیاز تجار و صادر کنندگان را تامین می کند.

انجام کلیه خدمات گمرکی در مرز باشماق

کالاهایی که امکان ترخیص از گمرک را دارند

کالاهایی که امکان ترخیص از گمرک را دارند در هر یک از کشورها و از جمله ایران قوانینی برای ترخیص کالا از گمرک وجود دارد که با ضوابط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور باید همخوانی داشته باشند بنابراین هر کالایی اجازه عبور از مرز برای صادرات یا ورود به عنوان کالای وارداتی را ندارد.

کالاهایی امکان ترخیص از گمرک مرزی را دارند که مجاز باشند و در اصطلاح گمرکی به کالای مجاز معروف هستند و به آنها اجازه پخش در سراسر کشور داده می شود به گونه ای که قادر به انحصار بازار برای خود بوده و در فروش و صادرات آنها هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.

دسته ای از کالاهای قابل ترخیص به کالای مشروط معروف بوده و در هر زمانی قابلیت ترخیص را ندارند که برای واردات یا صادرات به مجوزهای خاصی نیاز دارند و داشتن مدارک مستند برای آنها از ارگان های ذیربط لازم است مثلا در این میان خودروهای خارجی را به عنوان نمونه نام برد یا از محصولات کشاورزی مانند گوجه و سیب زمینی مثال آورد.

دسته سوم از این کالاها به هیچ عنوان امکان ترخیص ندارند و به کالای ممنوع الورود معروف هستند و در هر زمانی و تحت هیچ شرایطی ترخیص آنها از گمرکات ممکن نیست بنابراین بازرگانان باید اطلاع دقیقی از انواع این کالاها داشته باشند تا با خرید آنها و عدم دریافت مجوز ترخیص دچار ضرر نشوند.

شرایط و هزینه انجام انواع خدمات در مرز باشماق

شرایط و هزینه انجام انواع خدمات در مرز باشماق انجام روند اداری ترخیص کالا در مرز باشماق برای افرادی که با رویه آن آشنایی ندارند پروسه ای زمانبر است و مخصوص کسانی است که به طور رسمی در این کار فعالیت دارند و با میانبرها آشنا بوده، ترخیص کالا را بسیار سریع تر از افراد عادی انجام می دهند. بنابراین واگذاری انجام انواع خدمات گمرکی در این مرز به این افراد بسیار بهتر است.

شرایط و هزینه انجام این خدمات با توجه به نوع کالا و مقدار آن می تواند فرق داشته باشد و نرخ و قیمت ثابتی برای همه کالا تعریف نشده است و بازرگانان در تماس و ارتباط مستقیم با مرکز ارائه این خدمات از این شرایط و نرخ انجام کار به خوبی باخبر می شوند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *